Villanybusz a csehektől:<br />Miskolc után Budapesten is

iho/közút   ·   2011.09.21. 15:01
kiskep

A Kravtexnek licencet adó cseh gyártó elektromos midije már bemutatkozott Miskolcon, de akkor nem szállított utast, csak állva lehetett megtekinteni. A 85 utas szállítására alkalmas buszt lítiumion akkumulátorokból nyert elektromos energia hajtja. A Kelenföldön tárolt tesztjármű a 26-os járat vonalán fog közlekedni délutánonként szeptember 27. és október 4. között.

Belső égésű motor azért akad a fedélzeten: az akkumulátorok hulladék hője mellett ez segíti a fűtést, illetve termeli az elektromos áramot a segédüzemek számára. A buszt kétféleképpen lehet tölteni: majdnem teljes töltöttséget lehet elérni a nappali gyorstöltéssel, de az akkumulátorok hosszú élettartamát elősegíti, ha éjszaka kisebb árammal, de teljesen feltöltik őket. Elektronika védi az energiatárolókat a teljes kimerüléstől, tehát 20 százalékos töltöttség alatt letilt a hajtás.

Érdekesség még, hogy Rába-gyártású a hajtott hátsó tengely. A síbuszként egyébként a Tátrában foglalkoztatott tesztbusznak csak a vezetőtere légkondicionált.

Szlovák feliratok, lanovka-grafika: üdvözlet a Tátrából Budapestnek

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.