Soproni aluljáró: a vasúti és közúti forgalom is nyer vele

MTI   ·   2012.09.27. 12:17

Az eseményen Fodor Tamás (Fidesz) polgármester azt emelte ki: a vasúti csomópont sínpárjai között biztonságos áthaladást biztosító létesítmény megépítése mellett 2007-ben döntött a város; egy nap híján két esztendeje tették le az aluljárórendszer alapkövét, a munkálatok kevesebb mint ötszáz napot vettek igénybe.

Eközben a kivitelezőnek úgy kellett egy főút és három vasútvonal kereszteződését megépítenie, hogy biztosítania kellett a forgalom minél zavartalanabb működését – emelte ki a városvezető, hozzátéve, hogy a munkálatok eredményeként rendezetté vált a korábbi vasúti átjáró kissé elhanyagolt környéke.

A vasúti projekteknél ma már nemcsak a pálya újul meg, de összközlekedési, városi szempontokat is hangsúlyosan figyelembe tudunk venni – emelte ki beszédében Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.

Utalt arra, a most átadott beruházás egy nagyobb projekt, a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal 49,8 milliárd forintos korszerűsítésének része.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója megemlítette: a fejlesztés része annak a korridorépítésnek is, amely azt célozta, hogy Magyarországon keresztül is elérhető legyen vasúton Bécsből Graz. A beruházás egy hasonló eleme Szombathelyen a Csaba utcai felüljáró, amely a tervezett határidő előtt két hónappal, várhatóan októberben kezdheti meg működését – tette hozzá.

A GYSEV tájékoztatása szerint a kereszteződésben 630 méternyi útpályát, valamint 520 méternyi gyalog- és kerékpárutat építettek. A munkák során közel 70 ezer köbmétert mozgattak meg, ötezer köbméternyi betont, 325 tonna betonacélt építettek be.

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.