Sínre tévedt elefántra figyelmeztető rendszert telepítenek Indiában

iho/vasút   ·   2024.07.01. 12:00
elefanterzekelo_india

A cél, hogy megelőzzék a vonatok ütközését a hatalmas állatokkal, hiszen ez akár nagyon súlyos balesetet is eredményezhet.

Az ország nemzeti vasútja, az Indian Railways (IR) a Sensonicot bízta meg a technológia megvalósításával. A rendszert úgy tervezték meg, hogy ha a szenzorok valahol egy elefánt lépéseit érzékelik a sínek közelében, a rendszer valós időben követi az állatot, és egy hangjelzést küld a közeli állomások és vonatok személyzetének, így a mozdonyvezető időben csökkentheti a szerelvény sebességét. Ezt követően személyzetet küldenek majd ki a helyszínre, hogy az állatot biztonságosan áttereljék a síneken.

A technológiát Orisza és Dzsárkhand államokban, több mint négyszáz kilométernyi vasúti pályán fogják kiépíteni, a művelethez ezerkétszáz kilométernyi optikai kábelre lesz szükség.

A Sensonic Indiától elmondták, rendkívül büszkék arra, hogy az IR keleti parti hálózatán lehetnek partnerek e létfontosságú beruházás során. A vállalat elefántészlelő rendszere olyan átfogó megoldást kínál, mely egyidejűleg vigyáz az elefántokra és a vonatokra is. Az ütközések megelőzésével jelentősen csökkenthetik az életek elvesztését és minimalizálhatják a vasúti üzem zavarait, ez pedig mind a vadon élő állatok, mind az utasok, mind pedig a helyi közösségek javát szolgálja – írja a Railway Gazette.

(Nyitóképünk forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!