Robotok állítanak elő tengelyeket az SNCF-nek

iho/vasút   ·   2025.01.01. 09:00
sncf_robot_tengely

Az SNCF Voyageurs új, innovatív tengelygyártó központot nyitott a Párizstól északkeletre fekvő Technicentre Industriel Picardie (TIP) karbantartó egységében.

A francia nemzeti vasút személyszállítási ágának új tengelygyártó üzeme a helyszínen 1973 óta működő egységet váltja fel, és az eddigi évi négyezer tengely helyett már 12 ezer alkatrészt tud majd előállítani. Az Ipar 4.0 szabványoknak megfelelő létesítményt összesen 60 millió euróból (jelenlegi árfolyam alapján cirka 24,5 milliárd forintból) alakították ki.

Az épületet digitális felügyeleti rendszerrel látták el, mely a teljes gyártósort irányítja. A tengelyek gyártásának tempóját is optimalizálták, ennek köszönhetően az eddigieknél harminc százalékkal gyorsabban, tizenkét perc alatt létrehoz egyet. Ezen felül nehéz, akár háromtonnás tengelyeket is képes előállítani, míg a korábbi üzemben csak könnyebb, legfeljebb 1,5–1,7 tonnás eszközöket lehetett termelni.

Az Ipar 4.0-ás tengelyközpont a leginnovatívabb robottechnológiákat sorakoztatja fel. A dobozokat és a csapágyakat automata irányítású járművek (AGV) mozgatják, a tisztítást pedig egy robotkarral ellátott autonóm csapágymosógép végzi – jelenti a Rolling Stock World.

(Nyitóképünkön egy tengelyelőállító robot. Kép forrása: SNCF / rollingstockworld.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!