Izrael: az emeletes vonatok a jövő

iho/vasút   ·   2023.08.23. 12:30
isr_desirohc

Összes személyszállító szerelvényét kétszintesre cserélné az Israel Railways (ISR) a várhatóan megugró utasszámok miatt.

A vasúttársaság nemrégiben fogadott el egy hétmilliárd új sékel, vagyis körülbelül 638 milliárd forint értékű járműbeszerzési programot, mellyel kivezethetik a forgalomból az egyszintes vonataikat. Erre a folyamatosan növekedő utasmennyiség okán van szükség:

a számítások szerint 2025-re évi 105 millió, 2040-re pedig már 300 millió utast szállíthatnak az Israel Railways szerelvényei.

A program a következő járművek beszerzését foglalja magába:

  • 96 kocsinyi kétszintes Alstom-ingaszerelvényt;
  • négy Traxx villamos mozdonyt az Alstomtól;
  • 81 részben kétszintes, villamos üzemű Desiro HC motorvonatot a Siemens Mobility-től.

A típusok nem ismeretlenek a vasúttársaság számára, mivel már jelenleg is használnak 580 kétszintes Alstom-kocsit, hatvankét Traxxot, valamint 24 Desiro HC-t – utóbbiakból további harminchat áll gyártás alatt.

Az új járművekbe nagyobb asztalokat szerelnek majd be, hogy az utasok kényelmesen tudják használni laptopjaikat, néhány kocsiban pedig kerékpártároló helyek alakítanak majd ki. A járműbeszerzésnek köszönhetően az ISR ezernél is több új ülőhelyet tud majd kínálni egy nyolckocsis Alstom-ingavonaton, valamint a két hatrészes Desiro HC-ből álló szerelvényeken is – jelenti a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön az ISR egyik Desiro HC szerelvényét rakják hajóra Hamburgban, hogy új hazájába utazzon. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.