Ilyenek lesznek a barcelonai reptéri vonatok

iho/vasút   ·   2024.11.16. 08:25
barcelona_alstom_repterivonat_kulso

Az Alstom Coradia Stream szerelvények 2026-tól pendliznek majd a városközpont és az El Prat nemzetközi repülőtér között.

A katalóniai FGC társaság 2022 szeptemberében állapodott meg a francia gyártóval tíz ötkocsis villamos motorvonatok vásárlásáról; az üzlet 107 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 44 milliárd forint) értéket képvisel.

A százhúsz kilométer per órás sebességre képes szerelvényeket a Barcelona tartományban talólható Santa Perpètua de Mogoda-i üzemében építi meg az Alstom. A beruházás részeként felhúznak egy karbantartó-létesítményt is 19,5 millió euróért (nyolcmilliárd forintért), ezen felül tizenöt évig ellátja a vonatok karbantartását is, ez 50,9 millió eurót (21 milliárd forintot) kóstál.

Az új járművekre 656 utas férhet majd fel, közülük kétszázheten fix, heten pedig lehajtható üléseken foglalhatnak helyet. Az utastérben húsz nagyméretű kijelző a vasúti információkat jeleníti majd meg, további hét pedig reptéri információkat fog közölni, beleértve a repülőjáratok indulását és érkezését is. A szerelvények két végén is lesz egy-egy, oldalukon pedig öt-öt tájékoztató kijelző.

A barcelonai reptéri vonatok utasterének látványterve (kép forrása: Alstom / Railway Gazette)

A Coradia Streamek kialakítását az ONCE Foundationnel közösen tervezték meg a teljes akadálymentesség érdekében. Ennek köszönhetően a peronszinttel megegyező magasságban lehet majd fel- és leszállni, a mozgáskorlátozottak számára kialakított terek közelében pedig automatikus rámpát lehet használni. Az egyik WC akadálymentes lesz, nagy poggyásztér áll majd rendelkezésre, a kerékpárok és a babakocsik elhelyezéséhez pedig két multifunkciós teret különítenek el. A szerelvényen belüli utasáramlást széles folyosók könnyítik majd meg.

Az utascserét oldalanként összesen tíz ajtó (kocsinként kettő) segíti majd elő, melyek nyitáskor és záráskor figyelmeztető sípolást adnak a hallássérült utasok biztonságos közlekedése érdekében. Ezen felül nyitáskor zöld, záródáskor pedig piros fényjelzést is adnak.

A barcelonai reptéri vasútvonal építése jelenleg is zajlik. A 22,7 kilométer hosszú pálya kilenc megállót (Sant Andreu, Sagrera, El Clot-Aragó, Barcelona-Passeig de Gràcia, Barcelona Sants, Bellvitge, El Prat de Llobregat, Airport Terminal 2 és Airport Terminal 1) fűz majd fel. A reptéri járatok a tervek szerint tizenöt percenként fognak közlekedni, picivel több, mint húszperces menettartammal – adja hírül a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön az Alstom-szerelvények külső dizájnja. Kép forrása: Alstom / Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.