Idén nem jött össze a csúcsdöntés a balatoni járatokon

MTI/iho   ·   2023.09.11. 08:00
00_fonyod_jegmadar

A tavalyi év után ismét rekordközeli utasforgalom volt a MÁV-Start balatoni járatain, amelyeken – az előszezontól, május közepétől a főszezon végéig – 2,3 millió menetjegyes utazás volt.

Csak a főszezont figyelembe véve a déli part továbbra is kiemelkedően népszerű, oda 1,3 millió, az északira pedig 580 ezer menetjegyes – ahogy a vasúttársaság közeményében fogalmaznak – „utazás történt”. A legtöbben a tanítás előtti utolsó hétvégét használták ki, augusztus 25–26-án 38–40 ezer napi viszonylati jegyvásárlást rögzített a MÁV-Start, ezt az augusztus 18–19. és július 14–16. közötti napok eredményei követték. Ezen felül többek között díjmentesen (például hat év alattiak, 65 év felettiek), illetve vármegye- és országbérletekkel is igénybe lehet venni a balatoni járatokat, ezek az utazások nem szerepelnek a megadott adatokban.

A balatoni helyjegyköteles vonatok átlagos kihasználtsága az előző évi 58-ról hatvan százalékra emelkedett. A legsikeresebb helyjegyes járat a Záhonyból – Debrecenen, Szolnokon át – Fonyódra közlekedő Aranypart expressz volt, másodosztályon átlagosan 92 százalékos kihasználtságot mértek. A Szegedet és Kecskemétet Balatonszentgyörggyel összekötő Aranyhíd expresszvonaton is kiemelkedő, 84 százalékos volt az ülőhelyfoglaltság. Fontos fejlesztésnek tetkinthető a keleti országrészből közlekedő expresszvonatok esetében, hogy idén már elsőosztályú kocsiban is lehetett utazni a Balatonhoz.

Szeptember 24-éig kiterjesztett utószezoni menetrend szerint továbbra is sűrű közlekedéssel, átszállás nélküli eljutást tesz lehetővé a MÁV-Start a Balatonhoz Budapestről és több dunántúli városból.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.