Hol tankolhat, hol nem tankolhat

iho/repülés   ·   2011.12.30. 15:54

Ismét leszállhatnak üzemanyagért az Iran Air gépei Budapesten – tudta meg az AIRportal.hu.

Az iráni állami légitársaság csak A300 éás 310-es gépeivel repülhet Európába, az összes többi gépe ki van tiltva, ezek a gépek viszont közbülső tankolás nélkül nem tudják egy tankkal lerepülni oda-vissza a járatot. Az iráni gépeket kiszolgálják ugyan Nyugat-Európában, de üzemanyagot nem vehetnek fel. Ezért szükséges a technikai leszállás valahol Közép- vagy Kelet-Európában.

A technikai leszállásokat (fuel-stop) a közép-európai országok repülőterein, korábban Prágában, Bécsben, majd idén főleg Ljubljanában, Belgrádban, Kijevben hajtották végre, márciusban és szeptember-október hónapban néhány hétig Ferihegyen is rendszeresen vételeztek üzemanyagot az Iran Air Airbusok – emlékeztet a portál, utalva arra is, hogy a repülőtér üzemeltetőnek, a kiszolgáló és üzemanyag-kereskedő cégeknek nyilvánvalóan jól jött az Iran Airtől származó, készpénzben fizetett bevétel.

A nyugati országok (első sorban Németország) nyomására azonban csak időszakosan engedték meg a gépek kiszolgálását Ferihegyen. Az AIRportal.hu október végi értesülései szerint a magyar hatóságok a 2011-es téli menetrend kezdetétől végleg megtiltották az Iran Air repülőgépeinek Budapesten történő technikai leszállásait.

A „végleges” kitiltás úgy tűnik, hogy egy bő hónapig tartott, december 5-től ismét tankolhat Ferihegyen az Iran Air. A légitársaság Frankfurt, Stockholm, Göteborg, Koppenhága, Köln, Hamburg repülőterekről Teheránba tartó járatai ismét napi rendszerességű látogatók lesznek Ferihegyen, feltehetően a következő „végleges” kitiltásig – írja az AIRportal.hu. Az Iran Air repülőgépei körülbelül egy órát tartózkodnak Ferihegyen, tűzoltók általi biztosítás mellett, az utasok a tankolás alatt is a repülőgépben tartózkodnak – olvasható a portálon.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.