Ez bizony egy igásló a Scaniától!

iho/közút   ·   2015.01.24. 18:45
higer0

A kéttengelyes Scania Higer A30 buszt mindennapi, nehéz munkára tervezték. A robusztus, előre mutató külső, valamint az Euro 6 normának megfelelő hajtáslánc a maximális üzemidő és az üzemelési hatékonyság kombinációját nyújtja.

A specifikációtól függően akár hatvanegy ülőhely is kialakítható, amelyek két- vagy hárompontos biztonsági övvel szerelhetők föl, poggyásztér nyolc köbméterig bővíthető. A busz egyéni olvasólámpákkal, leszállásjelző gombokkal, illetve az ülések feletti csomagtartóval is rendelkezik. Középen dupla ajtó specifikálható a kerekesszékek mozgatásához alkalmas emelővel. A klíma-rendszer magában foglalja a légkondicionálást és az állóhelyi fűtést. Az ablakok dupla üvegezésűek. A belső teret az ülések elrendezésével és egyéb opciókkal szabadon variálható.

Nemcsak a körforgalomban mutat jól. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Scania)

A 9 literes Euro 6 normának megfelelő motorral (250, 280, 320, 360 LE) szerelt hajtáslánc kimagasló teljesítményt és kitűnő üzemanyag-hatékonyságot kínál. Az Euro 6-os motorok közül a 320 és 360 lóerős változatok száz százalék biodízel üzemmódra is képesek. A nyolcsebességes, mechanikus, Scania Opticruise-zal szerelt automatizált sebességváltó rendszer kényelmes vezethetőséget és utazást biztosít. A Scania Retarder opcionális. ZF Ecolife automata váltó integrált retarderrel szintén rendelhető. A biztonsági felszerelések között elektronikusan vezérelt blokkolásgátló fékrendszer, menetstabilizáló elektronika (ESP), kipörgésgátló, automata kipufogófék, valamint igény esetén retarder is szerepel.

A járművezetők szempontjából a már megszokott Scania minőséget és kényelmet nyújtja a busz. A sebességváltót és a retardert is beleértve, a kormányoszlopról irányítható minden. A járművezető ülése fűthető. A Scania Driver Support rendszere valós időben ad tanácsokat és tippeket a vezetési stílus javítása érdekében, amelyek a központi kijelzőn jelennek meg.

A GPS alapú Scania Active Prediction sebességtartó automatika a jármű előtti útvonal topográfiája alapján a sebességet a domborzathoz állítja be, így biztosítja a legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és utazási kényelmet. A járművek alapfelszereltségét képező Scania Flottakezelő rendszer lehetővé teszi, hogy mind a busz, mind a pilóta teljesítményét nyomon kövessék és kielemezzék az irodában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek