Déli Körvasút: megkezdődik a Szerémi út feletti új vasúti híd összeszerelése

iho/vasút   ·   2025.03.07. 12:00
delikorvasut_szeremiutihid

Már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van, április közepén a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet.

Végső fázisába ért a műtárgy jobb oldali felszerkezetének szerelése: ezen a héten érkezett meg az utolsó hídelempár, így már mind a tíz hídelem a támfalak tetején kialakított szerelőtéren van.

A híd szerelőterét az ezen a szakaszon épített végleges töltésmegtámasztó támfal tetején alakították ki, ezáltal a híd szerelése nem jár többlet terület-igénybevétellel vagy forgalomkorlátozással. Az elemek egyenként tíz–tizenhét tonna tömegűek, 6,7 méter szélesek és három méter magasak. Szállításuk kizárólag fektetve lehetséges, túlméretes szállítmányként.

A kiszállított elemeket egy kétszáz tonna teherbírású daru emelte a szerelőtérre, ahol a precíz beállítást követően kerül sor a következő műveletekre, vagyis a helyszíni illesztések kialakítására helyszíni hegesztéses technológiával, a korrózióvédelemre, valamint a hídszerkezet szigetelésére. Várhatóan április közepén a Szerémi út és az 1-es villamos felett a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerül.

A Déli Körvasút mérföldkő a magyar vasútfejlesztés történetében, hasonló jelentőségű beruházásra száz éve nem került sor a főváros területén. A projekt a fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat. Egy komplex, huszonegyedik századi városfejlesztés, melynek keretében Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is. A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három–négy vágány létrehozása és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli majd a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét és természetes élőhelyet garantálnak az élővilágnak.

(Nyitóképünkön az átépülő-kibővülő Szerémi úti vasúti híd. Kép forrása: Építési és Közlekedési Minisztérium)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek