A Regiojet Prága–Przemyśl vonatának sikertörténete
Három évvel ezelőtti indulása óta 550 ezren utaztak a magánvasút ukrajnai kapcsolatot teremtő járataival.
Három évvel ezelőtti indulása óta 550 ezren utaztak a magánvasút ukrajnai kapcsolatot teremtő járataival.
A román kormány még tavaly nyáron hagyta jóvá a két város közötti vasúti összeköttetés helyreállításáról szóló, Magyarországgal kötött egyezményt. Decemberben kiemelt beruházássá nyilvánították a projektet, a napokban a tervezésről is megegyeztek.
Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott?
Az ukrán vasút UZ által kiadott hálókocsikból álló Transcarpathia nemzetközi gyorsvonat naponta közlekedik, hazánkban az éjszakai/hajnali órákban halad.
Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
Jelenleg még csak több vonatjegyet váltva lehet átutazni a kontinensen, ez hamarosan leegyszerűsödhet.
A két új menetrend szerinti járattal tovább bővítette éjszakaivonat-hálózatát az ÖBB. Bécs egyre inkább az éjszakai vonatok fővárosa.
A szerelvények a két végállomás között csak a belgiumi Monsnál állnak meg. Jegyek 34 eurótól.
A részben alacsonypadlós dízelmotorkocsikkal Németországba is átjárnak.
A június 18-ától szeptember 30-áig közlekedő fürdősvonatra óriási az érdeklődés: az első járat közel teltházzal indul, és augusztus második feléig szinte mindegyik Adriának már most magas a kihasználtsága.
Az Arriva három országot, Belgiumot, Hollandiát és Németországot összekötő vonata, a Drielandentrein/Train des trois pays (RE18/Limax) csak június végén indul el, mert a viharokban megsérült vasúti infrastruktúra megerősítése a tervezettnél több időt vesz igénybe.
A Regiojet intercityjének tehervonattal való frontális találkozása négy áldozatot követelt.
A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.
Május 10-étől 31-éig Herceghalom és Bicske között dolgoznak, ezért ismét módosul a menetrend a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon.