Öt új földalatti vasúti megálló épül Prágában, a főpályaudvar alatti kétszintes lesz
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A projekt becsült értéke több mint háromezer milliárd forint, s 2035–2047 között épülhet meg.
A hónap elején átadták a párizsi villamos körgyűrű újabb szakaszát. Ezzel a több, mint két évtizede kezdődött folyamatnak köszönhetően lassan körbeér a villamos a francia fővárosban, ám azt még bizonytalan, mikorra zárulhat be a harmincnégy kilométeres hurok.
Több százezer budapesti, kiemelten a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellen alapuló szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között.
A budaörsi lakosok érdeke, ezért Budaörs városvezetése is mindent megtesz azért, hogy lehetővé tegye a lakosságnak a megfizethető, kényelmes közlekedést, amibe a helyközi járatok szolgáltatásának támogatása is tartozik – reagált a település önkormányzata az ÉKM korábbi közleményére.
Összesen 164 új, sűrített földgázzal üzemelő autóbusszal bővült a Volánbusz flottája, ebből 75 Budapest vonzáskörzetében korszerűsíti a járműállományt.
A fejlesztéssel duplájára növekszik majd az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek száma, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak autóról vasútra.
Az első részben megismertük a BAVS-t nagy vonalakban, most nézzük konkrétan, hol milyen beavatkozásokkal számolnak a célok elérése érdekében!
Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Portfolio konferenciáján mutatták be a Budapesti Agglomeráció Vasúti Stratégiát.
Fontos parkolója ez a külvárosból, az elővárosokból érkezőknek. Innen utaznak rendre tovább villamosokkal.
Október 25-étől tesztjelleggel S76-os jelzéssel új vonat közlekedik munkanapokon Piliscsaba és Rákos szakaszon, hétvégi közlekedési rend szerinti napokon Óbuda és Rákos között.
Magyarország első, szolgáltatótól független helyközi bérletét vezeti be minisztériumi engedéllyel október elsejétől a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a dél-pesti agglomerációban.
A Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkezdődhet a lajosmizsei, a veresegyházi elővárosi vasútvonal, valamint a Kőbánya felső–Rákosliget közötti vonalszakasz fejlesztésének előkészítése, és tervezése.
Regionális logikára kell váltani a budapesti és az agglomerációs tömegközlekedésben.