Botoxolt Tewe az 50-esen: szép lett a 1624-es Hannoveri

A BKV immár húsz éve üzemelteti Budapesten a közismert Hannoveri, azaz a TW villamosokat. Most ebből a típusból egy olyan jármű kezdte meg próbaüzemét, amelyen az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést elvégeztek.
Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri és a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése jelentette. A visszapillantótükröket is leszerelték, helyettük a CAF-hoz hasonló – a járműfedélzetet is figyelő – kamerás rendszert építettek be. A járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá alakították át, ez most, a koronavírus-járványban különösen fontos.
Az eltolható ablakok sötétítettek, kihajolás elleni védelemmel is el vannak látva. A 1624-es külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos ledekre cserélték, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.
A projekt egyik leglátványosabb és ezzel együtt üzemeltetési szempontból hasznos elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélték.




Korábban számos hibaforrás oka és utaspanasz gerjesztője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új lépcsőknek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, az utascsere is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, már nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni.
A 1624-es utasforgalmi próbaüzemét az 50-es villamosvonalon kezdte meg. Ennek a próbaüzemnek a tapasztalatainak az összegzése után születhet majd döntés a BKV-nál további járművek átalakításáról.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!