BKK: a közüzem szándékos megzavarása lenne a szakszervezeti akció

Bánhidi Emese   ·   2014.01.29. 12:15
buszfotoBohusDabidcim

Honlapunk kedden írt arról, hogy pluszfeladatokat kapnak a buszsofőrök, de nincs kellőképpen szabályozva, hogyan és miként kellene ezeket elvégezniük.

A BKK közleményét, amely a társaság honlapján is olvasható, teljes terjedelemben közöljük.

(Fotó: Bohus Dávid)

Az iho.hu portálon megjelent „Pluszfeladatok a BKV-sofőrök bőrére” című cikkében részletezett állításokra reagálva a Budapesti Közlekedési Központ cáfolja és visszautasítja a BKV-s szakszervezeti vezető állításait.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke által említett balesetek oka és az elsőajtós felszállási rend szerinti közlekedés között a cikkben foglaltakkal ellentétben nincs semmiféle összefüggés. A 7-es vonalon ugyanis nincs elsőajtós felszállási rend, mint ahogyan azon a mozgássérülteket szállító buszon sincs, amelyikkel összeütközött, ráadásul ez utóbbi jármű vezetője nem is dolgozik ilyen járaton. Az elsőajtós felszállás jellegéből adódó feladatokat egyébként is a megállóban végzi a jármű vezetője, a cikkben említett másik baleset viszont két megálló között azért történt, mert elaludt a járművezető. Ugyanígy merész és minden alapot nélkülöző ötlet párhuzamot vonni egy járművezetőt ért agyvérzés és az elsőajtós felszállási rendben történő közlekedés között.

Nem fedi a valóságot Nemes Gábor azon állítása sem, hogy lecsökkent a menetidő, és a járművek az elsőajtós felszállási rend miatt késnének, hiszen a menetrendeket az elmúlt években jelentősen átalakítottuk, megnövelve a beépített tartalékidőket. Ennek köszönhetően a forgalmi okból eredő korábbi, 2%-os menetkimaradás-érték mára a 0,5%-ot sem éri el. Egyik vonalon sem okoz rendszeres késéseket vagy menetidő-növekedést az elsőajtós rendszer, nehézség általában a bevezetését követő első néhány hétben volt csak jellemző.

Hangsúlyozzuk: az elsőajtós felszállási rendben közlekedő járatok bővítésekor a BKK szakemberei minden esetben egyeztettek a BKV munkatársaival, a BKV a műszaki feltételek javításán dolgozik.

(Fotó: Kemsei Zoltán)

A FUTÁR rendszer elindulásával a járművezetők feladatai is jelentősen átalakultak, így többek között ma már a megállóhelyek bemondása és megálló kihagyása esetén a kijelzők feliratainak továbbléptetése is automatikus, műholdvezérelt. Ezt korábban a járművezetők végezték, akiknek utastájékoztatási feladatai így jelentősen csökkentek, ezt elhallgatja a szakszervezeti vezető. A járművezetői jegyárusítás feladatának összetettségét ugyanakkor nehéz összehasonlítani a BKK jegypénztárosai által végzett jegyértékesítési tevékenységgel, hiszen míg a járművezetők csupán egyetlen jegytípust forgalmaznak, addig a jegypénztárakban és az ügyfélpontokon majdnem százféle értékcikk kapható. A BKK célja a járművezetői értékesítéssel nem a feladat áthárítása, hanem a jegyhez jutási lehetőségek bővítése utasaink kényelme érdekében.

(Fotó: Kemsei Zoltán)

Amint azt már korábbi reagálásunkban is jeleztük, a járművezetői jegyértékesítés már több mint egy évtizede működik a teljes budapesti trolibuszhálózaton, és a BKV mellett a többi autóbusz-közlekedési társaság járművezetői (VT-Arriva, Volánbusz) is régóta árusítanak jegyeket. Továbbra is fenntartjuk véleményünket: ha a szakszervezet mesterségesen idéz elő késést, az a közérdekű üzem szándékos megzavarása. Ez pedig az utasok idejét szándékosan rabló, érdeküket figyelembe nem vevő lépés.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.