A Siemens Mobility építheti ki az ETCS kettes szintjét Finnországban

iho/vasút   ·   2024.05.02. 09:00
siemens_vonatbefolyasolas

A fejlesztés az úgynevezett Digirail projekt része, aminek célja az ország vasúti forgalomirányítási infrastruktúrájának fejlesztése.

A finn kormány törekszik a digitalizációra való átállásra, a kezdeményezés keretében a Siemens Mobility állhat az ország vasúthálózata fejlesztésének élére. A korszerűsítés során Finnországban először valósulhat meg az egységes európai vonatbefolyásolás második szintje (ETCS L2) és a hibrid vonatészlelés (HDT), ami a Lielahti és Rauma, valamint Pori közötti 191 kilométeres vonalszakaszon épülhet ki. A munkálatok már idén meg is kezdődhetnek.

Az új DS3 platform a Siemens Mobility legújabb biztosítóberendezési és rádióblokk-központ technológiáját használja. A teljes egészében kereskedelmi forgalomban beszerezhető (COTS) hardveren alapuló rendszert úgy tervezték, hogy úgy növelje a hálózat kapacitását, valamint a pontosságot és a biztonságot, hogy közben minimalizálja a zavartatásokat. A modernizált rendszer a szükséges teszteket követően várhatóan 2027-re állhat üzembe, hozzájárulva egy fenntarthatóbb és hatékonyabb vasúthálózathoz.

A Fintraffic Railway vezérigazgatója, Sanna Järvenpää kiemelte a Digirail projektnek a finn vasúti ágazat átalakulása terén betöltött jelentőségét, hangsúlyozva a kapacitás, a pontosság és a biztonság terén várható javulást a Siemens Mobilityvel való együttműködésnek köszönhetően.

A finn közlekedési és kommunikációs minisztérium által irányított Digirail célja, hogy az ETCS országos bevezetésével forradalmasítsa a vasúti forgalomirányítást a skandináv országban. A rendszer kezdeti tesztelését a Siemens Mobility és a finn gördülőállomány-tulajdonos Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy együtt fogja végezni, ami fontos lépés a cél elérése felé – számol be a Rail Tech.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Siemens Mobility / railtech.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!