A BYD átvette a világ legnagyobb autószállító hajóját

iho.hu   ·   2025.04.26. 12:00
_bivajdi_

A kínai autógyártó az új, 9200 CEU, azaz ugyanennyi 1966-os kiadású Toyota Coronának megfelelő kapacitású Ro-Ro hajója világelső a maga nemében.

Ez a nem pedig éppen a BYD Sencsen szállítóképessége, a 9200 CEU (lásd alant) százzal több, mint a korábbi legnagyobbé, a Höegh Autoliners 9100 CEU-s Aurora osztályú hajójáé – ami éppenséggel ugyancsak Kínában épült a közelmúltban. A China Merchants Jinling Shipyard által épített, LNG-t használó, kettős üzemanyagú autószállító 219 méter hosszú és 37,7 méter széles. Az alkalmazott zöld technológiáknak – ideértve a tökéletesítettt hajótest formát, az energiahatékony motorokat, az útvonal-optimalizáló navigációs és a kipufogógázt megtisztító gázmosó rendszert, a lerakódást gátló hajótest bevonatokat, a hővisszanyerő és a szennyvízkezelő rendszereket, és még folytathatnánk a sort – köszönhetően a hajó energiahatékonysága megfelel az IMO (International Maritime Organization) által meghatározott legújabb környezetvédelmi szabványoknak.

Vang Csünpao, a  BYD vezérigazgatója a Sencsen átadását az autógyár globalizációs stratégiájának döntő lépésnek nevezte. „Ez több, mint egy szállítóhajó, ez egy olyan »tengeri híd«, amely összeköti a kínai innovációt a globális piaccal” – fogalmazott.

A BYD jelenleg három ro-ro hajót üzemeltet, a BYD Sencsen a BYD Explorer No1, a BYD Csangcsou és a BYD Hofej mellé csatlakozott, ráadásul már vízen van a testvérhajója, a 2022-ben megrendelt BYD Hszian is – utóbbit még további két autószállító-hajó követi a közeljövőben. A gyár azt is közölte, 2025 első negyedévében a ro-ro flottája több mint 25 ezer CEU e-autót szállított a világ minden tájára.

A CEU, úgyis mint car equivalent unit olyan szabványosított mérőszám, amely leegyszerűsíti a ro-ro hajók rakterének tervezését és kezelését. A koncepció lehetővé teszi a különböző autószállító-hajók kapacitásának egységes mérését és összehasonlítását, függetlenül a szállított járművek tényleges méretétől. Meghatározásánál egy 1966-os Toyota Corona (képünkön) méreteit vették alapul – ez volt ugyanis az egyik első, speciális autószállítókban szállított sorozatgyártású autó.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek