Zuhanó vasúti baleseti statisztikák
Az MTI által kiadott statisztika alapján világosan látható, hogy a személyi sérüléssel járó vasúti balesetek száma drasztikusan csökkent az elmúlt húsz év során. 1990-ben 570-en sérültek meg ilyen balesetekben – fontos megjegyezni, hogy idesorolódnak a vasúti átkelőkben elgázolt személyek és járművek utasai is – míg tavaly már csak hetvenen (a mélypont két éve volt, akkor csupán hatvan sérültet számoltak). Az esés csaknem folyamatos, bár vannak néha megingások, a tendencia megkérdőjelezhetetlen, igaz, a görbe laposodik – nyilvánvaló, a nullát soha sem éri majd el.
A balesetek következtében meghaltak száma ugyan „csak” feleződött, ám ez is számottevő csökkenés, igaz, érdekes megfigyelni, hogy 2008 óta több a halott, mint a sebesült. Az látszik tehát, hogy egyre inkább dominálnak az olyan vasúti balesetek – ezek túlnyomórészt az átjárókban történnek –, ahol a nem élik túl az ütközést, ezeknél nem lehet csökkenteni a sérülés mértékét. Mindez annak ellenére történik, hogy a MÁV évről évre százmilliókat sorompók telepítésére és figyelmeztető kampányok indítására. Az elhunytak esetében tehát szintén egyértelmű az esés – igaz a görbe itt néha megtorpan –, mégis, itt még további jelentékeny csökkenés elérése a cél.