Zenthe Ferenc egykori szülőfalujához visz kisvasutat a kormány
Egy, a HVG-hoz eljutott „borítékban” volt benne az a két év alatt tizenkétmilliárd forintból megvalósítandó kisvasútfejlesztési elképzelés, amelynek ez lesz az egyik legnagyobb dobása. Írnak benne a Válvölgyi kisvasút meghosszabbításáról is, de „mótvá”, ott csak a kérdés egy ideje, mikor kezdődik a pályaépítés, meg hogy meddig, de ez is tudott, elviszik Lovasberényig, hiszen, ahogy a HVG is írja:
- a Bicske–Felcsút vonal engedélyezési tervei már elkészültek, a kiviteli tervek folyamatban vannak,
- az Alcsút–Vértesacsa közti rész tervei most júniusban készültek el,
- a Lovasberényig tartó szakasz terveinek határideje szeptember 30.
Viszont a salgótarjáni fejlesztés valóban újdonság: hegyi kisvasút épülne, amely „a megyei jogú város városközpontjából indulva, valós vonzerővel rendelkező turisztikai attrakciókat felfűzve” menne el Salgóbányáig, amely ma már Salgótarján része. A bányászatra épülnének a látványosságok, idézzük újfent a HVG-t és a hozzájuk eljutott elképzelést:
„az attrakciók átélhetővé és megérthetővé teszik az egykori Salgótarján környéki bányászatot, ilyen érintett állomás lenne Salgó vára, a Középbánya-tó, II.-es (István) táró, vagy a Medves-fennsík, amely hazánk és egyben Európa legnagyobb bazaltplatója. »Tény, hogy Magyarország egyetlen kisvasútja sem rendelkezik a salgótarjánihoz hasonló adottságokkal«, amelyek mind »várják a vendégeket«. A fejlesztési lehetőséget sokrétűnek nevezik, ezek hatására Salgótarján egy különleges természetközeli turisztikai desztinációvá válhat.”
A harmadik évtől már százezer látogatóval és 170 ezer utassal számolnak – ezekkel a számokkal bánjunk egyelőre óvatosan, lásd még a többi kisvasút számait, és tudva azt, ezek a vonalak, vonatok, elsősorban a turistaszezonban telnek meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!