Wizz: Kolozsvár mégsem?
A Malév február elején történt leállását követően azonnal egy bukaresti járat indításával, majd napokkal később tíz új célállomás bejelentésével (Malaga, Kolozsvár, Bukarest, Varsó, Szófia, Larnaka, Heraklion, Zakintosz, Rodosz és Thesszaloniki ) reagáltak fapados légitársaságnál, amellyel pótolni kívánták volna a nemzeti légitársaság kiesését. Az akkori bejelentéskor Váradi József vezérigazgató megemlítette, hogy nem tudják a Malév minden útvonalát átvenni, mert egyes járatokat ugyanis kisebb kapacitású gépekkel lehetne csak gazdaságosan üzemeltetni, ilyenekkel pedig a Wizz nem rendelkezik.
A jelek szerint Kolozsvár mégis ebbe a kategóriába tartozik, mert az igen kedvező – napokig 300Ft-os (!), de jellemzően alig párezer forintos – jegyárak ellenére nem sikerült a gépek gazdaságos töltöttségét elérni. A döntésből szintén kitűnik, hogy a Malév korábbi utasai közül sokan átszállásra használták a Liszt Ferenc repülőteret, így a Wizz közvetlen, de csatlakozást nem garantáló járatai nem alternatíva számukra.
A Wizz nem most próbálkozott meg elsőként a Budapest és Kolozsvár közötti repülőjárattal, 2008 tavaszán már repülték az útvonalat, amikor a gyakori időjárási nehézségre hivatkozva az addig Marosvásárhelyre közlekedő járatot a Kincses Városba irányították. Nem volt hosszú életű a járat, mert a magyar-román gazdasági kapcsolatok és az anyaországgal való kapcsolattartás sokkal erősebb Marosvásárhelyen, így a járat nem volt gazdaságosan üzemeltethető.
Ma már mind Kolozsvár, mind Marosvásárhely bázisa a Romániában is piacvezető rózsaszín-lila légitársaságnak, de közvetlen budapesti légi járata csak ez utóbbi városnak maradt. Tetszőleges napokra rákeresve bécsi és müncheni átszállással lehet a legkedvezőbben és leggyorsabban légi úton eljutni Mátyás király szülővárosába, a földön maradó utasok közvetlen MÁV-START vonatokat, az Orangeways buszokat, valamint a kis és nagyobb buszokkal dolgozó vállalkozókat választatják.