Vót: MDmot minimál
Mi az a tíz év?! – hördülnek fel, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. április 9-én, vasárnap?
Már a pár nappal korábbi előző posztunkban is kiemeltük, mennyire szerencsések, akik még láthatták, utazhattak az MDmot vonatokkal. Már tíz éve is jócskán fogyóban volt a típus, kisvártatva pedig el is tűnt. Az utolsó példányokat Debrecen környékén gyűjtötték össze és használták, majd innen vonták ki végleg a forgalomból a Piroskákat.
Sovány vigasz, hogy egy szerelvényt megmentettek az utókornak. A 3017-est és szerelvényét 2013-ban a vasutasnapra kalapálták ki, új, retró festést is kaptak a járművek. Sajnos a betétkocsikat azóta sem láthattuk forgalomban, a vezérlőkocsit néha fűtőkocsiként vetik be a különvonatokban, az MDmot-tal pedig kis terhelésű tehervonatokat húznak többnyire, néha egy-egy kisebb gőzösös különvonat végén tológépként szolgál.
De nemcsak az utazás élménye számít. Nekem fontos volt az is, hogy készüljenek képek is az MDmotokról, lehetett már tíz éve is érezni, hogy hamar eléri a vég a sorozatot. A 46-os vonalon már csak alig néhány vonatpárt vittek Piroskákkal, a motorkocsi helyett ráadásul sokszor Csörgőt, néha Szergejt tettek az élére.
Tíz éve ezen a napon beáldoztam pár órát az életemből, hogy lefotózzam azt a vonatot, amivel egyébként utazni szoktam. És ha már kimentem érte, lekaptam még a többi, azóta is jellemző motorvonatot: egy Bézét és egy Desirót.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!