Virtuálisan az 1-es fővonalon a Kandó-Traxx-szal
Legutóbb Rőfi Ákos „Alföld” pályája tartotta lázban a Microsot Tran Simulator rajongóit, amely közel 1300 kilométernyi vasúthálózatot foglal magába. A magyar puszták és a Hortobágy romantikája után végre elkészült a várva várt 1-es fővonal, a Hegyeshalom–Győr–Budapest, amelyből a Győr–Budapest szakasz már kipróbálható. A készítő, a Színkeverő ígérete szerint külön path-ek segítségével a Győr–Sopron, a Győr–Hegyeshalom, a Sopron–Szombathely, továbbá a Bécsig terjedő vonalszakasz is elérhető lesz a jövőben.
„Három éve, 2009 szeptemberében ismerkedtem meg a Microsoft Train Simulatorral és a két hónapnyi intenzív ismerkedés után novemberben önálló pálya építése mellett döntöttem. A technológiát menet közben tanultam, így – sajnos sokszor pont a később már változtathatatlan – alapokban alkalmaztam a még kezdetleges módszereket, pontatlanságokat. Így a pálya tartósan magán viseli egy kezdő próbálkozásainak jegyeit” – írja a pálya megálmodója.
Ennek ellenére mégis elmondható, hogy az 1-es fővonal virtuális mása – kisebb nagyobb hibákkal – de megállja helyét a részletesség tekintetében. Az állomásokon ugyan nem minden tereptárgy és épület található meg, ám a helyszínre jellegzetes színek, grafikák és alakzatok, műtárgyak felfedezhetők és visszaadják a hangulatot is.
Főbb hibák, hiányosságok, melyekre a Színkeverő felhívja a „virtuális vezérek” figyelmét: a jelzők beállítása – a valóságnak megfelelő jelzési képek miatt – Bicske-alsó és Győr-Gyárváros között elkészült, ám a Keleti pályaudvar és Bicske alsó illetve Győr Gyárváros–Győr között még nem linkeltek a jelzők, vagyis itt csak alapszintű jelzéseket adnak.
Másik ismert hiba: a pályán két helyen van olyan probléma az alapprogram hibájából, amit eddig nem sikerült javítani, és a játékban gondot okozhat. Bicske állomás kijáratánál Budapest irányába a páratlan oldalon a logikai nyomvonal, a lerakott síntől függetlenül, egy szakaszon bevisz a bokrok közé, majd hirtelen visszarak a pályára, ezért ide 20-as lassújel került. Ilyen sebességgel még vehető szakadás nélkül az akadály.
A másik, szintén a páratlan sínen Győr felől érkezve közvetlen Kelenföld előtt a nagy kanyar közepén van, ugyanez a probléma, csak annyival rosszabb, hogy néhány küldetésben próbálgatva nem sikerült szakadás nélkül megúszni a dolgot, még valamivel 20 alatti sebességgel sem – fogalmaz a készítő. További részleteket itt találhatunk.
„Maga a pálya, a nyomvonal, elsősorban a Google Earth koordinátái alapján napok alatt kiépült Budapest és Hegyeshalom között először sík, majd valós terepre. A környezet nem szisztematikus előrehaladással épült ki, hanem különböző helyeken egyidejűleg. Nagyjából hét-nyolc hónap alatt a legtöbb helyen már bizonyos szinten realisztikus élményt adott az utazás. A Budapest–Győr szakaszon megtalálható a fővonalból kiágazva szinte mindegyik iparvágány, néhol ésszerűen egyszerűsítve, valamint a vonal környezetében húzódó, azt keresztező HÉV, villamosvonalak aktív vágányokkal, tehát forgalom generálható rájuk. A pálya körülbelül 200, az építő saját készítésű modelljét tartalmazza, az elkészítésre fordított becsült idő körülbelül 550 nap, 2500-3000 óra” – írja tájékoztatójában az alkotó.
A lelkes MSTS-kedvelők már néhány activity-t is készítettek a pályához. Vezethetünk Railjet-et menetrend szerint Győr és a Keleti pályaudvar között, de Flirt szerelvényekkel is száguldozhatunk, melyek személyvonatként, illetve gyorsított személyvonatként közlekednek Tatabánya–Kelenföld–(Déli pályaudvar) és Tatabánya–Győr viszonylatokon.
Fotóink egy része a 9404-es gyorsvonat tesztelése során készült, mely 15:38 perckor indul Győrbe a Keletiből. A küldetés letölthető, de gondosan ügyelnünk kell a telepítés menetére és arra, hogy minden szükséges jármű, szerelvény és vagon a megfelelő helyre kerüljön. Az MSTS rendkívül érzékeny és millió hibalehetőséget rejt, elég, ha egy fájl hiányzik vagy rossz helyre kerül, s már nem is tudunk vasutast játszani.
További fotók és járművek a pályáról itt találhatók.