Villamosítanák a Desná-völgyi vasutat
A bátor tervek közel 400 millió koronás beruházásról szólnak, s a villamosításon kívül a pálya korszerűsítésével, a pályasebesség növelésével is számolnak. Az üzemeltetők remélik, hogy kapnak állami támogatást, s elindulhat a munka. Ha így lesz, egy év elteltével már villamosított vasúti pályáról beszélhetünk majd.
A tizenkilenc kilométer hosszú Šumperk–Kouty nad Desnou vasúti pályaszakasz (plusz egy három kilométeres kitérő Sobotín felé) üzemeltetője a Desná-völgyi Községek Szövetsége. A magánosításra 1997-ben került sor, amikor a pusztító árvíz szinte megsemmisítette a Desná-patak menti vasutat. Az állami ČD látván a károk mértékét, tovább már nem tartott igényt a vasúti pálya felújítására, bezárás várt a vonalra. Erről persze hallani sem akartak a környékbeli községek, s úgy döntöttek, hogy saját erőből újítják fel a vasutat.
A Železnice Desná azon kevés csehországi vicinális közé tartozik, ahol magánvasút biztosítja a közösségi közlekedést. Az itt közlekedő magántársaság által kiállított járatokat a kerületi önkormányzat mégis támogatja. A vasúti közlekedést technikailag a Veolia Transport morvaországi leányvállalata biztosítja főleg régi cseh bézékkel, de van már egy a Cseh Vasutaknál is jól ismert Regionovájuk is. Évente 360 ezer ember utazik a Desná-völgyi vasúton. A fő cél igazából az lenne, hogy a Desná völgyének gyors és közvetlen vasúti összeköttetése legyen Olomouc kerületi székhellyel és további nagyobb városokkal a turisztikailag felkapott környéken.
Arról egyelőre nincs hír, milyen vonatok is közlekednének a villamosítást és pályafelújítást követően a vonalon.