Háromszor annyi az utazások száma a tramtrainen, mint a Budapest–Szeged vasútvonalon
2023 novemberének végén ünnepelte második születésnapját a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos. Statisztika.
A járatok csúcsidőben húsz percenként közlekednek és az elmúlt két évben több mint 1,7 millió kilométert tettek meg. 2023-ban 467 ezer menetjegyet váltottak a járatokra és közel 13 ezer bérletet vásároltak májusig a szerelvényekre. Májustól pedig az új ország- és vármegyebérlet tette olcsóbbá, korlátlanabbá és egyszerűbbé a közösségi közlekedést az első nemzeti tarifaközösség megalkotásával. A vasútvillamosokon az országbérletekkel és a Csongrád-Csanád vármegyei bérletekkel is lehet utazni, utóbbiból 2023-ban a MÁV–Volán-csoport 120 ezer 981-et értékesített, ebből 52 ezer 688 kedvezményes árú volt, míg teljesárúból 68 ezer 293 kelt el. A vasútvillamoson 2023-ban összességében több mint 2 millió 300 ezerszer utaztak.
A vasútvillamosra a MÁV applikációból, az Elvira (jegy.mav.hu) felületéről, a megállóhelyi és a fedélzeti jegykiadó automatákból, illetve a MÁV-Start pénztáraiból, a hódmezővásárhelyi és a szegedi autóbuszpályaudvarokon a Volán-pénztárakból, illetve Szegeden, a Széchenyi téren lévő partneri pénztárnál is lehet jegyet vásárolni. A legtöbb jegyet az automatákból (negyvenegy százalék) váltották az utasok, a fedélzeti jegyvásárlás a második legkedveltebb harminchat százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyén a MÁV app áll tizenhárom százalékkal.
A 2023 nyarán bevezetett tarifareformhoz igazodva 2024. január 1-jétől a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok díjszabása is módosult. A teljesárú jegyek ára Szeged–Algyő között 130, Algyő–Hódmezővásárhely 140, a teljes szakaszon 85, míg Hódmezővásárhelyen belül 150 forinttal emelkedett. A kedvezményes jegyek a kedvezmény mértékével arányosan változtak. A kerépárjegyek és a kutyajegyek ára változatlan maradt. A tájékoztatókat a vasútállomásokon és a megállóhelyeken lévő automatáknál közzétette a vasúttársaság. Az SZKT jegy- és bérletár emelése miatt a vasútvillamos-bérletekkel vagy az ország- és vármegyebérletekkel kombinálhatóan vehető szegedi helyi bérletek, valamint a 24 és 72 órás szegedi helyi közlekedéssel kombinált vasútvillamos-jegyek ára is emelkedett.
Januártól változott a pótdíjak mértéke is. A helyszíni pótdíj 8800 forintról 9600-ra, 3–30 nap közötti befizetés esetén 14 ezer 500-ról 16 ezerre, 30 napon túl 32 ezerről 35 ezer forintra emelkedett, az utólag bemutatás összege pedig 1200-ról 1300 forintra változott.
És ma már statisztika:
- A MÁV–Volán-csoport éves szinten valamivel több, mint 700 millió utazásért felel, ebből a MÁV-Start 100 millió, a MÁV-HÉV 60-65 millió utast „szállít le”, a többi utas Volánbusszal utazik.
- Eközben az M3-as metrón évi 100–105 millió utazást lehet „összeszámolni”.
- A vasútvonalak élmezőnyét a H5-ös (szentendrei) HÉV-vonal vezeti éves szinten több mint 26 millió utazással, a második hely több 14 millió utazással a gödöllői (H8-as) HÉV-é, míg a harmadik a Budapest–Vác–Szob vonal, évi 11 millió 400 ezer utassal.
- A Budapest–Szeged vasútvonal utazásszáma éves szinten hozzávetőlegesen 650–700 ezer.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!