Vásárfia az Ikarustól
Az Ikarus megalakulása óta különös figyelmet fordított az évente megrendezett Budapesti Nemzetközi Vásárra. Több típus is a vásáron debütált először, 1975 és 1977 újdonságait már be is mutattuk hasábjainkon. Az 1986-os BNV-n egy különleges ajándákot kaptak az érdeklődők az Ikarustól: nemcsak kívülről lehetett megcsodálni a járműveket, hanem a utazni is lehetett velük. A vásár területét érintő 100-as viszonylaton álltak forgalomba a kocsik, az utasokat pedig külön szórólapon arra bízta a gyár, hogy minél többen írják meg nekik észrevételüket az új kocsikról.
A különleges flottában helyet kapott két régebbi kocsi is, az 1981-ben bemutatkozott Ikarus 284-es BKV festésű prototípusa mellett egy volános változat is a viszonylaton közlekedett. A 284-es átmenet volt a 200-as és a 400-as család között, külsőre még a régebbi vonásait viselte magán, gépészeti megoldásai viszont az újabb generációt idézte: hátul elhelyezett motor, alacsony padlószint, hosszabb karosszéria. A csuklós 435-ös 1985-ös bemutatása után a 284-esek gyártásával leálltak.
A legelső Ikarus 435-ös természetesen szintén része volt a különleges eseménynek, a bemutatásakor az oldalán viselt narancssárga csíkot ekkora már zöld-sárga csík váltotta le. A 400-as család szóló változatát az elővárosi kivitelű 415.02 képviselte. A kéziváltós, kétajtós kocsi igazi különlegességet jelentett még ebben a tarka mezőnyben is. Időnként feltűnt a 100-as vonalon a vásáron kiállított BKV prototípus 415-ös is, erre az időre a kétajtós kocsi állt a helyére a kiállítási területen.