Úton a végállomás felé
Vasárnap késő este futott be Miskolcra a Szombathelyen összeállított menet. Tagjai kivétel nélkül már hosszú évek óta üzemképtelen járművek voltak, amik selejtezése csak könyvi értékük miatt húzódik a mai napig is. Az utóbbi években bevált módszer, hogy a mozdonyok selejtezési jegyzőkönyvét csak a bontóban töltik ki, érkezésükig ezért nem is kerül rájuk a sorsukat megpecsételő „S” betű, de mindezek ellenére - emiatt vontatták át őket az országon.
A karavánmenet tagjai:
M43 1073, M43 1098, M43 1036, M43 1031, 61 55 99-07 005-4, 61 55 99-07 003-9, 61 55 99-07 010-4 (villamos fűtőkocsik)
Valószínűsíthető, hogy a halálra ítélt gépek első körben azért csak Miskolcig jutottak, mert ott tovább bővül a számuk. A szolnoki Magasfogadón például ismét összeállítottak egy vonatra való selejtezett személykocsit, ezek szintén utolsó, Sátoraljaújhelyre vezető útjukra várakoznak…
Az M41-es sorozat több-kevesebb sikerrel megúszta az eddigi selejtezési hullámokat, de sajnos ez nem tart sokáig: a remotorizációs programjuk befejeződött a kétezres évek közepén, egyéb járműjavítói felújításokat pedig nem terveznek a jelenlegi álláspont szerint. Továbbá vészjósló az a tény is, hogy telephelyeiken összesen közel húsz Csörgő várja a végítéletet.