Utazzon vissza az időben a makói gyorssal!
Különleges, M41-vontatta retrószerelvény közlekedik május 21-én, Szegedről Hódmezővásárhelyen át Makóra, valamint onnan az egykori közvetlen gyorsvonatok hangulatát idézve Budapestre.
Idén ötvenéves a MÁV M41-es, Csörgő becenevű dízelmozdonysorozata. A „Csörgő 50” rendezvénysorozat részeként a MÁV-Start ebben az évben különleges összeállítású retróvonatokat közlekedtet néhány hétvégén azokon a vasútvonalakon, melyeken annak idején a Csörgő volt a meghatározó vontatójármű.
Ezen a hétvégén május 21-én, vasárnap különleges összeállítású Tiszavirág expresszvonat közlekedik a Szeged–Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalon, továbbá közvetlen gyorsvonat megy majd Makó és Budapest között. Előbbi útvonalon ma már nem járnak menetrend szerint személyvonatok, Makóról pedig egészen a ’90-es évekig közvetlen járat közlekedett Budapestre, illetve vissza. A retróvonat mozdonya egy narancs festésű M41-es klasszik Csörgő lesz, a különleges összeállítású szerelvényben pedig első- és másodosztályú kocsik, illetve a MÁV Rail Tours WRm 029-es Pannónia étkezőkocsija közlekedik.
Az étkezőkocsiban az idén 75 éves Utasellátó különleges, a ’80-as, ’90-es évek távolsági járataira jellemző retrókínálatából válogathatnak az utasok. A Pannónia étkezőkocsi a Budapest-Nyugati pályaudvarról menetrend szerint 7 óra 53 perckor induló Napfény Intercity-vonat elején közlekedik vasárnap Szegedre, és a járat valamennyi utasa számára igénybe vehető. Ezt követően a retróülőhelyes kocsikkal kiegészülő, múltidéző szerelvény Szegeden kezdi az útját, ahonnan Szeged-Rókuson és Hódmezővásárhelyen át Makóra közlekedik Tiszavirág expresszként. A vonat kizárólag helybiztosítást is tartalmazó egyedi jegyekkel vehető igénybe, melynek ára az utazás viszonylatától függetlenül első osztályra egységesen 3000, másodosztályra pedig 2000 forint. A kedvezményre jogosultak kocsiosztálytól függően egységesen 2000, illetve ezer forintos jegyet válthatnak, más jegytípus erre a vonatra nem érvényes. Makón a vonat érkezésére a helyi vasúttörténeti kiállítás is megnyílik.
Makóról a szerelvény rövid tartózkodás után visszaindul a főváros felé, Budapest-Nyugati pályaudvarra menetrend szerint 19 óra 27-kor érkezik. A múltidéző utazáson a 130-as, Makó–Hódmezővásárhely–Szolnok vasútvonal teljes hosszát bejárja a vonat, Hódmezővásárhelyen és Szentesen át Szolnokig, megcsodálva az Alföld jellegzetes tájait. A járműévfordulón kívül a Hódmezővásárhely–Makó szakasz százhuszadik, a Hódmezővásárhely–Szentes száznegyvenedik évfordulója előtt is megemlékezik a járattal a vasúttársaság.
A Makó–Budapest gyorsvonat a teljes útvonalon általános díjszabás szerint közlekedik, az utazáshoz az adott viszonylatra érvényes első- vagy másodosztályú menetjeggyel kell rendelkezni, emellé fakultatív módon helyjegy váltható. A vonaton a megszokott kedvezmények (diák, nyugdíjas) elérhetők, vármegye- és országbérlettel is igénybe vehető.
A Tiszavirág expresszen és a Makó–Budapest gyorsvonaton az első osztályú menetjegy ellátást is tartalmaz: az Utasellátó munkatársai az ülőhelyen szolgálnak fel egy választható italt, illetve egy csokirolót.
További részletek a menetrendről, a megállókról, a díjszabásról ide kattintva elérhetőek.
(Nyitóképünkön egy M41-es Csörgő a szegedi nagyállomáson. Kép forrása: MÁV-Start Zrt.)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!