Űrszelvények harca

A brit szabályozások csak a Csalagutat Londonnal összekötő HS1 nagysebességű vonalon teszik lehetővé európai űrszelvényre szabott kocsik közlekedtetését, személyszállító szerelvénnyel a DB korábban már sikeresen megtette ezt az utat.
A biztosító berendezések tesztje a Class 92 típusú mozdonnyal, terheletlen szerelvénnyel még márciusban megtörtént, és a DB Schenkernél nagy várakozással tekintettek az újabb mérföldkőre: a rakott, európai űrszelvényre szabott szerelvény továbbítására. A tesztelésben két Transfesa, illetve négy „függönyös” MegaCombi tehervagon vett részt, utóbbiakat előszeretettel alkalmazzák az autóiparban.
A német vasúti árufuvarozó következő lépésként rendszeres járatok közlekedtetését tűzte ki, amire minden esélye megvan a sikeres próbafutást követően. Ez az eredmény lehetővé teszi, hogy a nagyobb befogadóképességű, és így hatékonyabb európai tehervagonokkal a kontinens bármely részéből árut továbbítsanak Londonba, ami elősegítheti a szigetországba irányuló áruszállítás vasútra terelését, és hosszú távon az egész ország teherfuvarozását átalakíthatja.