Újra mozdonyokat vesz a GB Railfreight
A hivatalosan a napokban bejelentett megrendeléssel együtt a GB Railfreight Class 66-os flottája már hetvenegy gépet tesz ki. A hattengelyes dízelgépek 2268 kilowatt teljesítményre képesek, tömegük százharminc tonna.
A vasúttársaság tizenhat, Class 92-es, kétáramnemű villamos mozdonyt is vásárol anyacégétől, a Groupe Eurotunnel-leányvállalat Europorte-tól. A GB Railfreight a járművek segítségével a következő három évben meg szeretné duplázni jelenleg százmillió fontot kitevő éves forgalmát – írja az International Railway Journal.
A GB Railfreight vezérigazgatója elmondta, azért most nyújtotta be igényét a vasúttársaság a mozdonyokra, mivel az EU nem közúti járművekre vonatkozó előírásai 2015 januárjában életbe lépnek, ez pedig hatással lehet a kompatibilis és kedvező árú dízelmozdonyok beszerzésének lehetőségére.
A vállalat első embere szerint az új villamos gépek nemcsak a nemzetközi üzleti élet növekedését segítik majd elő, de azok használatával a Csalagúton keresztül is továbbíthat majd nemzetközi tehervonatokat a GB Railfreight. A Class 92-esekkel a cég jelentős lépést tesz az Egyesült Királyság vasúti teherszállítás által igénybe vett vasútvonalainak villamosítása felé is.
A GB Railfreight előzőleg 2013 szeptemberében szerzett be mozdonyokat, akkor nyolc Class 66-os Téglára adott le rendelést az amerikai Electro Motive Dieselnek (EMD). A most megrendelt dízelgépeket a tervek szerint még az uniós regulák érvénybe lépése előtt, 2014 végén veheti át a GB Railfreight – számol be a Railway Gazette.
* * *Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!