Újra Ikarusokat vagoníroztak Mátyásföldön
De ne gonduljunk semmi jóra, nem indult be a buszgyártás, csak a honvédség selejtezi a fölösleges járműveit...
Az elmúlt hónapokban a katonaság a selejtes járműveit több telephelyéről is összegyűjtötte és Tápiószecsőre szállította, legutóbb a kecskeméti menetet néztük meg. Kedden kora délután pedig a mátyásföldi honvédségi bázisról indult Tápiószecsőre egy ilyen vonat. A bázis iparvágánya Rákos állomásból ágazik ki és a régi reptér szélén vezet a volt Ikarus-gyárhoz és a mellette levő honvédségi bázishoz. A rakodás két napig tartott, hétfőn és kedden is a 437-es Bobó működött közre a pőrekocsik továbbításában.
A katonák a selejtes eszközök vagonírozásával kedden dél körül lettek kész, a vonatösszeállítást követően pedig a Bobó bekocogott a szerelvénnyel Rákosra. Itt azon nyomban ráállt a vonat végére a Rail Cargo Hungaria Taurusa, és indult el vele a 120a vonalon Tápiószecsőre. A tápiószecsői iparvágányon szerdán napközben volt kiszolgálás, a dízelgépet erre a munkára Szolnok delegálta: a 089-es Szergejt küldték.
A katonavonat érdekessége, hogy a teherautók mellett néhány autóbuszt is szállítottak rajta – mint a régi szép időkben. Csak itt nem új gyártású járművekről van szó, pont az életciklusuk másik végén láthattuk őket talán utolsó útjukon. Kár, hogy a gyári állapotúnak tűnő járgányokat a honvédség nem kínálja föl eladásra!
Köszönet Ács Attilának a buszokkal kapcsolatos szakvéleményért!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!