Újra a régi

Hétfőn visszatérhettek a tehervonatok az 1-es vonalra: a pálya megóvása miatti korlátozást feloldották. A terelőútvonalak közül az 5-ös vonalon a legszembetűnőbb a változás, a hetekig tartó tehervonati dübörgést a csönd váltotta. Maradt a napi két pár Bézé és a púpos fürdősvonat – tehervonatok terén pedig rendszeres vonat csak a moha-rakodói kiszolgálómenet, ami minden munkanap közlekedik.
A kisbéri tolatós sokkal ritkább, csupán havonta-kéthavonta közlekedik. A kisbéri fuvart, csakúgy, mint a hasonló gyakoriságú nagyigmándi feladásokat a Rail Cargo Hungaria intézi és a DB Schenker Rail Hungária mozdonya húzza. Évekkel ezelőtt Komárom felől hetente három alkalommal járt a kisbéri tolatós, a remot Dácsia sokszor kétszer is fordult a nagy elegy miatt. Akkoriban Kisbéren főleg téglát rakodtak, Nagyigmánd-Bábolna állomáson pedig gabonavonatokat.