Újjáéled az ÖBB egyik Taurusa
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) 1116 173 pályaszámú, ES 64 U2-es sorozatú Taurusa 2003-ban jött ki a Siemens gyártósoráról 20894-es gyári számon. A villanymozdonyt az ÖBB 2003. november 26-án vette állományba.
A gép 2010. június 16-án egy Kürtösről (Curtici) a Párizs melletti Valentonba tartó autószállító tehervonatot húzott, amikor az ausztriai Bludenz városának Aussenbraz részénél a fékvezeték hibája miatt kisiklott és csúnyán összetört.
Az Austrian Times arról számolt be, hogy a 777 tonnás szerelvény számos vagonja felborult, az azokon szállított 320 új autó körülbelül fele totálkárosra tört. A vagonok közül néhány egy közeli háztól mindössze pár méterre állt meg. A sokmillió eurós kárral járó balesetben csak a mozdonyvezető szenvedett könnyebb sérüléseket.
Az ÖBB az üzembe állított Taurusok mellé három tartalék mozdonyszekrényt is beszerzett a Siemenstől azért, hogy a súlyosabb, főkeretsérüléssel járó balesetek után is talpra lehessen állítani pár mozdonyt. Az első két szekrényt a 2005-ben Szőnynél összetört 1116 017-es, valamint a GYSEV által bérelt, 2007 májusában az osztrák-olasz határnál egy töltésről az erdőbe zuhanó 1116 062-es újjáépítésére használták fel. A harmadik, utolsó vázat most a 173-as kapta meg.
A 2009-ben 21630-as gyári számmal megépített tartalékszekrényt 2010 júniusában vette át az ÖBB Linzben. Erre építik rá az eredeti 173-as még felhasználható alkatrészeit és részegységeit. A második 1116 173-as villanymozdony életre keltése már folyamatban van Linzben, és hónapokon belül a vaspályákon is lehet majd vele találkozni – írja a Railcolor.net.