Újabb vasútépítési projektet húzott be az R-Kord

iho/vasút   ·   2019.12.21. 15:00
400px_kobanya

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt, uniós, nyílt eljárású közbeszerzést az Opus Global Nyrt. közvetett tulajdonában lévő R-Kord Építőipari Kft. nyerte el. A projekt értéke a tartalékkerettel együtt nettó 9 milliárd 488 millió forint.

A nyertes pályázó már az előző években is jelentős bevételeket könyvelhetett el: 2018-ban például nettó harminchatmilliárd forintot, hatmilliárd forint adózott profit mellett.

Teljesértékű harmadik vágány épülhet ki a Keleti és Kőbánya felső között (fotók: Vörös Attila)

A jogerős építési engedély alapján a nyertes építheti ki a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti harmadik vágányt, a szükséges biztosítóberendezési, műtárgyi, magasépítési, villamos felsővezetéki, zajvédelmi munkák elvégzésével, valamint a szükséges kiviteli tervek készítésével együtt.

A munkálatok során 3500 méternyi meglévő vágányt és tizenöt csoport kitérőt kell elbontani, ezt követően 2400 méternyi új, ötvennégy kilogramm per folyóméter rendszerű, valamint hatszázötven méternyi használt, negyvennyolc kilogramm per folyóméter rendszerű vágányt építenek majd vissza. A Keleti pályaudvarnál hét csoport kitérőt, nyílt vonalon pedig további három csoport kitérőt építenek ki. Létrehoznak egy kétszázötven méter hosszú, a sínkoronától számítva ötvenöt centiméteres (Sk+55) magasperont is.

A szakaszon található műtárgyakat érintően egy alsópályás acélhídnak cserélik a felszerkezetét, továbbá felújítanak három vasúti hidat. A biztosítóberendezési és távközlési munkák során belsőtéri berendezések létesítésére és szerelésére, áramellátó berendezések, önműködő térközbiztosító-berendezés létesítésére, jelzőhíd telepítésére, szerelésére, hetvenöt hertzes sínáramkörökkel foglaltságellenőrzés és jelfeladás kiépítésére kerül majd sor. Ezeken felül átalakítják a meglévő D70 (jelfogó-függéses, egy központos, tolató-vágányutas), valamint VES típusú biztosítóberendezést is, áramátalakító berendezés építenek ki.

Háromezer méteren bontanak el huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó árammal betáplált felsővezetéket, majd az új vágány létrehozását követően 4260 méteren építenek ki újat.

A szakaszon több mint egy kilométeren épül ki térvilágítás, továbbá létrehoznak 745 négyzetméternyi zajárnyékoló falat is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.