Újabb motorvonatokat szerez be a Stadlertől az SSIF a Centovalli-vasútra

iho/vasút   ·   2024.08.27. 15:00
ssif_stadler_latvanyterv

A keskeny nyomközű járműveket a 2022 decemberében megkötött keretszerződés értelmében rendelhetik meg.

Az SSIF (Società Subalpina di Imprese Ferroviarie) vasúttársaság a módosított nemzeti helyreállítási és ellenállási terv (NRRP) által garantált újabb 35,7 millió eurónyi (jelenlegi árfolyam alapján bő 14 milliárd forintnyi) európai uniós támogatásból vásárolhatja meg a vonatokat, melyekből így már négyet üzemeltethet majd az olasz–svájci határon átlépő úgynevezett Centovalli-vasútvonalon, az olaszországi Domodossola és a svájci Locarno közötti nemzetközi forgalomban.

A megrendelés tovább erősíti a Stadler vezető piaci pozícióját a keskeny nyomközű járművek terén Olaszországban és Európában is.

A négyrészes, 64 méter hosszú villamos szerelvények 144 ülőhelyet fognak kínálni, azonban igény esetén át lehet majd alakítani őket két- vagy háromrészesekké is.

Az SSIF-től elmondták: a vasúttársaság flottájának megújítása egyszerre zajlik a svájci Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi vasúttársaság járműflotta-cseréjével. A két cég közösen szolgáltat a Vigezzina–Centovalli vasútvonalon, a több mint száz éve kitűnően működő és jövedelmező együttműködés célja az azonos szolgáltatási minőségi előírásoknak való megfelelés.

A Stadler rugalmasságának és az ügyfelek igényeire fordított magas szintű figyelemnek köszönhetően sikerült olyan beruházást kidolgozni, mely megfelel mind az egyre szigorodó szabályozási követelményeknek, továbbá az új járművek számára megtalálja a gyártási folyamat során a szükséges ütemezési résidőket az EU által az NRRP miatt előírt időkereten belül. Minden lehetővé teszi a megrendelés teljesítését a 2022-es keretszerződés alapján.

A projekt kulcsfontosságú az SSIF terjeszkedési és technológiai innovációs terve szempontjából, a 2021-ben elnyert, tíz évre szóló koncesszió megújítását követően. A négy új Stadler-vonat a térség helyi és a határon átnyúló tömegközlekedésében, valamint turizmusában több mint száz éve meghatározó szerepet jelentő Vigezzina–Centovalli vasút üzemelésének folyamatosságát és rendszerességét fogja garantálni a jövőben is, jelentősen növelve az általános minőségi szintet.

A Stadlernél nagyon büszkék arra, hogy az SSIF újabb vonatokat rendelt a vállalattól, valamint hogy járművük megfelel a Centovalli-vasútvonalon üzemelő mindkét szolgáltató által támasztott, kihívást jelentő követelményeknek.

A svájci gyártó által kínált megoldások lehetővé teszik a még hatékonyabb és környezetbarátabb szerelvényekkel való közlekedést a Vigezzina–Centovalli vasútvonalon, elősegítve az utasok komfortérzetének növelését.

A Stadler vezető szerepet tölt be az innovatív és fenntartható akkumulátoros és hidrogénüzemű keskeny nyomközű vasúti járművek fejlesztésében Olaszország más régióinak tekintetében is, ezekkel a szolgáltatókkal együtt dolgozik az olaszországi vasúti közlekedés szén-dioxid-mentesítése érdekében.

(Nyitóképünkön az új, keskeny nyomközű Stadler-motorvonatok látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.