Hidrogénüzemű Vectron készül a Siemens Mobility és egy német kutatóintézet együttműködésében
A Siemens Mobility és a Helmholtz Institute Erlangen-Nürnberg for Renewable Energy közös kutatásról állapodott meg a folyékony szerves hidrogénhordozó (LOHC) technológia felhasználásáról a vasúti közlekedésben.
A Helmholtz Institute Erlangen-Nürnberg for Renewable Energy (HI ERN) vezető szerepet tölt be az úgynevezett LOHC technológia terén. Ebben a folyamatban egy szerves hordozó folyadék leköti a hidrogént, és csak akkor szabadítja fel azt, amikor szükséges. Így a hidrogén kémiai kötésben van, és nem tud elillanni gázalakban. Ezáltal biztonságosan elkészíthető és tárolható, és költségkímélő módon szállítható. A magas nyomás alatt vagy alacsony hőmérsékleten történő tárolás már nem szükséges. A technológia különleges előnye: Az LOHC elektromos energia fedélzeten történő előállítására is alkalmas, például olyan mobil eszközöknél, mint a vonatok.
Albrecht Neumann, a Siemens Mobility vasúti járművekért felelős vezérigazgatója: „A Siemens Mobility nagyon örül annak, hogy partnerségre lép a neves Helmholtz Institute Erlangen-Nürnberg vállalattal a folyékony szerves hidrogénhordozó technológia vasúti közlekedésben történő kidolgozása céljából. A hidrogén technológia ígéretes megoldás a vasúti közlekedés klímasemlegessé tételéhez. És mivel a fenntarthatóság igen nagy prioritást élvez nálunk, a Siemens Mobility-nél, egy Vectron mozdonyt bocsátunk rendelkezésre az LOHC technológia teszteléséhez.”
Dr Peter Wasserscheid professzor, a Helmholtz Institute Erlangen- Nürnberg for Renewable Energy igazgatója egyetért ezzel: „A Siemens Mobility érdeklődése az LOHC technológia iránt, amelyet nagy elszántsággal dolgoztunk ki az elmúlt néhány év folyamán a Friedrich- Alexander-University Erlangen-Nürnberg egyetemen és a HI ERN vállalatnál, kiváló alapot nyújt egy jövőbeni lehetséges együttműködéshez. A Siemens Mobility-vel osztjuk azt az elképzelést, hogy kidolgozzunk egy olyan hidrogén technológiát, amely a meglévő üzemanyag-infrastruktúrát használja fel olyan nagy járművek meghajtásához, mint a vonatok.”
Azáltal, hogy a Helmholtz Institute egy Vectron fővonali mozdonyt kap a Siemens Mobility-től, a két partnernek lehetősége nyílik együtt dolgozni, hogy bemutassák az LOHC koncepció megvalósíthatóságát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!