Újabb légitársaságok a csőd szélén
A Malév és a Spainair idei csődje után az emelkedő üzemanyagárak miatt további légitársaságok is a fizetésképtelenség határára kerültek – írja a portfolio.hu. A hírportál az Emirates elnökét idézi, aki szerint a gazdasági lassulás éppúgy megnehezíti a légitársaságok talpon maradását, mint a kerozin árának emelkedése.
A Dubaj központú Emirates esetén a működési költségek 45 százalékát teszi ki az üzemanyag, március végén 1,7 milliárd dollárral emelkedhetnek a cég költségei.
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai szerint 2001 óta az iparág bevételei megduplázódtak, 300 milliárd dollárról 600 milliárd fölé emelkedtek. A működési költségek miatt azonban a légitársaságok profitja globális szinten is csak 15 milliárd dollárt ért el 2010-ben – ez volt az utóbbi tíz év legsikeresebb időszaka. Az idei évre mindössze hárommilliárdos profitot prognosztizálnak.
A hírek szerint a Malév és a Spainair csődje után a Lufthansa is leállíthatja veszteséges brit leányvállalatát, a British Midland Internationalt, a Kingfisher Airlinest pedig az a veszély fenyegeti, hogy elveszíti engedélyeit.