Újabb kínai mozdonyok a KiwiRailnél
A KiwiRail még 2009 szeptemberében adott le a kínai CNR Daliannak egy húsz dízelgépről szóló megrendelést. A német MTU motorgyár 2700 kilowatt teljesítményű, 20V 4000 R43 típusú erőforrásával szerelt, DL-sorozatú, hattengelyes mozdonyokat a kínai mozdonygyár 2010 és 2011 folyamán szállította le. A szigetországban elterjedt, 1067 milliméteres keskeny nyomtávra tervezett, 18,5 méter hosszú, Co-Co tengelyelrendezésű gépek üres tömege 108 tonna, ZD126C kódú vontatómotorok biztosítják mozgási energiájukat, a lassítást pedig a Wabtec fékrendszere segíti.
A kínai gépgyár 2011 júniusában ismét húsz dízelmozdony megépítésére kapott megrendelést a KiwiRailtől. Az első dízelgép március közepén mozgott először önerőből. A teljes flotta idén júliusban állhat üzembe. Ezeket a mozdonyokat már az első széria üzemeltetése közben felmerülő problémák tapasztalatai (például nem tökéletes a pályára látás a vezetőfülkéből, a generátor hűtőventillátora nem hűt megfelelően) alapján tervezték és gyártották le, így kis mértékben, de eltérnek azoktól. A CNR nyilatkozata szerint a második szériás gépek a gyár eddigi legmagasabb üzemkészségű mozdonyai lesznek, annál is lényegesen megbízhatóbbak, mint amit a CNR és a Kiwirail által aláírt megállapodás meghatároz.
A DL-sorozatú mozdonyok öt-tíz százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a vasúttársaság által jelenleg még jócskán használt régi dízelgépek. A KiwiRail számításai szerint egy új kínai mozdony két kevésbé megbízható régebbit válthat fel. A KiwiRail még közel százötven, 1961 és 1988 között gyártott fővonali dízelmozdonyt használ.
A KiwiRail mozdonybeszerzései kiemelkedő jelentőségűek a CNR számára, mivel a „nyugati” országok közül Új-Zéland az első, ahova a kínai gyár dízelgépeket szállít. A CNR reményei szerint nagy valószínűséggel újabb megrendelés is érkezik még a KiwiRailtől – számol be a Railway Gazette.