Újabb Jetstar, újabb fapados Hongkongból
Az ausztrál Qantas és a China Eastern együttműködésével indul el a Jetstar Hong Kong légitársaság. A Qantas így az eddig számára nem túl nagy forgalmú, Ázsia északi területét lefedő piacra tud belépni az új társaságban lévő részesedésén keresztül. Kína egyik legnagyobb légitársasága, a China Eastern pedig a Qantas segítségével erősítheti pozícióit a viharos sebességgel növekvő kínai piacon.
Az új társaság, melyet a két társaság három év alatt 99-99 millió dollár befektetéssel épít fel, Airbus A320-as keskenytörzsű gépekkel repül majd. A kezdeti flottaállomány óvatosságra utal: a 3 gépet 2015-re szeretnék egy 18 gépes flottára bővíteni. A gépekkel 2013-tól kezdik meg a repülést, Kína városai mellett más ázsiai városokba is indítanak járatokat.
A modell nem egyedi: a Jetstar ugyanis nem más, mint a Qantas fapados leányvállalata. Az ausztrál hagyományos légitársaság így igyekszik a magas működési költségeket kikerülve forgalmat bővíteni – ennek persze a Qantas magasabb fizetéssel rendelkező dolgozói határozottan nem örülnek, hiszen munkahelyeiket féltik az alacsonyabb fizetéssel is beérő, nem ausztrál munkavállalók alkalmazásától. Hasonló konfliktust és sztrájksorozatot okozott például Európában az Ibéria döntése, amely néhány napja beindította az Iberia Expresst.
A 2003-ban megjelent , a korábban megszerzett Impulse Airlines átnevezésével elindított Jetstar 2004. május 25-én kezdte meg repüléseit. A hazai, ausztrál piacról Ázsia felé lépett ki, elsőként a Jetstart Asia légitársaságot alapította meg szingapúri központtal, mely még 2004. decemberében kezdte meg működését. 2007. júliusától a meglévő 12 százalékos részesedést 30 százalékra bővítették a vietnami Pacific Airlines-ban, majd ezt a társaságot 2008, májusától Jetstar Pacific néven üzemeltetik. 2012. decemberétől pedig Japán került a célpontba: a 2011. augusztusi bejelentés szerint a Jetstar Japan, melyet a Jetstar, a Japan Airlines és a Mitsubishi alapít és működtet, 2012. decemberében kezdi majd meg működését.