Új szereplő az orosz piacon?

iho   ·   2018.10.19. 15:15
seremetyevo_0

Az újság cikkében foglaltak szerint két bank, a Szberbank és a VTB finanszírozza a kormánynak kiemelten fontos légitársaság felállítását és üzemeltetését. Emlékezetes, Vlagyimir Putyin elnök nemrég kijelentette, hogy 2024-re az országon belüli járatok felének nem szabad érintenie Moszkvát és ezeken a járatokon kell utaznia az orosz utasok felének. Jelenleg csak huszonhárom százalék volt a belföldi utazások aránya. Ennek egyik lépése lehet a két, állami kézben lévő bank bevonása egy vadonatúj, kifejezetten a kontinensnyi ország városait összekötő légitársaság kiépítésére.

A Vedomosztyi szerint a pénzintézetek még 2018 elején kapták meg az utasítást az előkészületek megindítására. Elkészült az üzleti terv, az arculati tervek, illetve a részvényesek leendő körének meghatározása is megtörtént. A 2019-ben elinduló, egyelőre nem ismert nevű társaság évi 6–10 millió utassal számol, Ez nem kis szám, hiszen csak két, 10 milliónál több utazót kezelő légitársaság van Oroszországban: az Aeroflot (50,1 millió) és az S7-csoport (14,3 millió, mindkettő 2017-es adat). A legnagyobb regionális cég a Jamal, 1,8 millió utassal.

Bár a tervezett légitársaság leendő repülőgép-parkjáról egyelőre konkrétumokat még nem ismerni, de orosz szakértők szerint várhatóan a Szuhoj SuperJet-100-as lesz az alaptípus. Egyrészt az amerikai és Európai Uniós szankciók, az ellenséges légkör megléte esetén politikailag nehezen lenne felvállalható egy komolyabb Airbus- vagy Boeing-megrendelés, másrészt ezzel a bajba jutott orosz repülőgépgyártó nem túl sikeres típusa is új mentőövet kaphatna. Kérdés, az üzemeltetés mennyire lesz gördülékeny s persze a rendelkezésre állási mutatók tudnak-e javulni a jelenlegihez képest.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek