Új csomópont épült az M7-esen
A folyamatosan növekvő forgalom miatt a nyári főszezonban jelentős torlódások alakulnak ki az M7-es autópálya Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál és a balatonakarattyai körforgalomnál. A fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7-esről a 710-es főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket. Emellett jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710-es főúton, és a 71-es főút településeinek forgalomterhelése is enyhülhet.
A beruházás fő elemeként egy új autópálya-csomópont első ütemét építették meg. Az M7-es jobb oldalán két kilométernyi, a bal oldalán pedig közel egy kilométer hosszú gyűjtő-elosztó pályát alakítottak ki, továbbá két kilométer hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8-as autópálya megépítésével válik majd teljesértékűvé.
A 710-es főút új kétszer egy sávos szakasza 2,4 kilométer hosszban épült ki, 8,25 méter burkolatszélességgel és 14,75 méter koronaszélességgel. A főút Balatonakarattya térségében keresztezi a 7205-ös összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épült az út hétszáz méteres korrekciójával, teljessé téve ezzel a 710-es főutat az M7-estől. A 710-es főút alatt külön szintben vezettek át kerékpárutat is, amely a Budapest–Balaton kerékpárutat Balatonakarattyánál összeköti a Balatoni Bringakörrel. Emellett 3,7 kilométer hosszúságban szervizutak is épültek a projekthez kapcsolódó vízépítési, közműkiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.
A most átadott beruházás mellett a térségben több jelentős projekt is folyamatban van. Így például a Balatoni Bringakörön Örvényes és Balatonakarattya között negyvenhárom és fél kilométer hosszúságban újulnak meg kerékpárutak, melynek részeként 2020 őszén elkezdődik a Balatonkenesét és Balatonfűzfőt érintő 4,2 kilométeres új kerékpárút építése is. Emellett a Keleti-medencéhez kapcsolódóan 2020 első negyedévében indul a 8-as főút Veszprém déli elkerülő első ütemének megvalósítása is a 72-es és 73-as főutak között hét és fél kilométer hosszban, új, különszintű csomópontok kialakításával.
A nettó 7 milliárd 325 millió forint értékű, uniós és hazai forrás felhasználásával megvalósult fejlesztés kivitelezője a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Zrt. volt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!