Új buszok és trolik Szardínián
A közelmúltban négy Solaris Urbino 10-et és négy Solaris Urbino 12-t rendelt a szardínia legnagyobb autóbuszos személyszállító társasága, az ARST. A rövidebb változatokért összesen 798 ezer Eurót, a hosszabbakért 840 ezer eurót fizetnek, az átadás szeptember végén-október elején lesz esedékes. Cagliari tömegközlekedési vállalata, a CTM pedig 15 darab Trollino 12 beszerzéséről kötött megállapodást a lengyel céggel 7,9 millió Euró értékben, ezeket 2012-ig szállítják majd le, elektronikájukat a cseh Skoda gyártja. Tíz Solaris Urbino 18-as csuklós már régebb óta üzemel a városban, az újabb megrendelés is bizonyára azt mutatja, hogy elégedettek a márkával.
De nem csak Solarisok érkeznek idén a szigetre: az ARST 29, 7 méteres VDL (Kusters) minibuszt, 6 példány 8 méteres BredaMenariniBus márkájú midit, és 17, 10 és fél méter hosszúságú Scania-Irizar i4-et is vásárol, rendre 3 768 115 Euró, 1 239 006 Euró és 3 675 400 Euró értékben.
A cég helyi és helyközi vonalakat is üzemeltet Szardínián, a buszparkjuk jelenleg 361 járműből áll, amelyek legkisebb tagjai 10, a legnagyobbak 18 méter hosszúságúak. 2007 óta 109 Mercedes Citarót állítottak forgalomba, ezek között 12, 15 és 18 méteres változatok is találhatók. A flotta túlnyomó többségét azonban mégsem ezek, hanem a Scania-Irizar i4-ek alkotják, amelyből összesen 252 fut a cégnél. A legutóbbi, 2009-es beszerzésű példányokban már 9 literes, 280 lóerős, Euro V-ös és EEV normáknak megfelelő motor, mozgássérült lift, elektromos mozgatású tetőszellőzők, külön vezetőtéri és utastéri klímaberendezés és kávéfőző is található.