Traxx-vég?
Hatalmas reményekkel indult a vasúti fuvarozásnak az Eurocom. Az első hazai magánvasúti társaság volt, amelyik új gyártású mozdonyokat üzemeltetett. Hosszas piackutatás után a Bombardier Traxx F140 AC2 típusú mozdonya mellett döntöttek. Mivel a kasseli cég a magyar vonatatójárműpiacra is be akart törni – sikerrel, ahogy a MÁV-Trakció legutóbbi mozdonybeszerzései is bizonyítják – az első Eurocom felségjelű mozdony gyártási határidejét is jócskán előrehozták. Az előzetes megállapodásban szereplő 2009 végi időpont helyett a hivatalos átadás már 2007 karácsonyán megtörtént, és 2008 januárjában már a magyar vaspályákon robogott a 481 001 pályaszámú mozdony.
Az Eurocom kisvártatva egy másik példányt is beszerzett a gyártól, így a két Traxx komoly részt vállalva a magánvasúti teherfuvarozásból – főleg kővonatok élén találkozhattunk velük – az ország több területén feltűnt. 2010 áprilisáig tartott a cég tündöklése, ekkor az Eurocomot csődeljárás alá vonták, a két Traxx mozdonyt az AWT vette át. A 481 001 és 002 bérleti szerződése augusztus 31-ével lejár, az új tulajdonos a hírek szerint a Railpool lesz. Az AWT gondolkozik a két gép visszabérlésén, ám ami biztos: Dunakeszin augusztus utolsó napjaiban megtörténik a hivatalos átadás-átvétel.