Több ezer munkahely a magyar autóbuszgyártásban
A NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. közleményben üdvözölte a Nemzetgazdasági Minisztérium múlt hét végén nyilvánosságra került előterjesztésének megállapítását, mely szerint a külföldről, központi támogatással beszerzett autóbusz még harmadával olcsóbb beszerzés esetén is többe kerül a magyar államnak, mintha az ugyanolyan paraméterű, komfortfokozatú autóbuszt magyar gyártótól rendelné meg.
A NABI Sirius autóbuszcsalád kifejlesztése és gyártása kapcsán a magyar gyártó pontos számításokat végzett, amelyek hitelesen támasztják alá a minisztériumi javaslat megállapításait – áll a közleményben.
Az autóbuszgyártó társaság kitér arra, hogy a magyar közösségi közlekedésben jelenleg alkalmazott autóbuszok fenntartása – beleértve a BKV, illetve a Volán társaságok flottáit – igen magas, 15 évet meghaladó átlagéletkoruk és műszaki állapotuk miatt két-háromszoros költséget jelent modern megbízható járművek alkalmazásával szemben. Emellett az elöregedett buszok környezetszennyezése, koromkibocsátása 90 százalékkal magasabb, mint új környezetbarát motorokkal szerelt társaiké.
A Budapesten és Kaposvárott autóbuszgyártó üzemeket működtető NABI számításai alapján egy hazai autóbusz gyártása évente három-négy munkahelyet érint (az autóbuszgyártói, beszállítói oldalon, és a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó külső szolgáltatóknál), így 500 új, hazai autóbusz beszerzése mintegy kétezer főnek biztosít munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további ezer embernek jelent megélhetést.