Tizenhat többáramnemű Traxxot állíthat forgalomba a CFR
A százötvenmillió euró értékű megállapodás a kétszázas tempóra képes villamos mozdonyok húszévnyi karbantartását is magába foglalja.
A járműbeszerzésről a romániai vasútireform-hatóság (ARF) a napokban állapodott meg az okos és fenntartható mobilitás terén világszinten piacvezető Alstommal. A kontraktus lehetőséget ad arra is, hogy igény esetén további húsz évre szóló karbantartást is kérhessenek a Traxx 3 MS típusú mozdonyokra.
Az új vontatójárművek jelentősen segíteni fogja Romániát a fenntartható mobilitás iránti törekvésében, mivel az Alstom világszerte elkötelezett a zöldebb és okosabb mobilitási megoldások iránt.
A négytengelyes villamos mozdonyok kétszáz kilométer per órás tempóra és akár tizenhat kocsiból álló személyszállító vonatok továbbítására is képesek lesznek, elsődleges feladatkörük a nagyobb román városok közötti távolsági járatok továbbítása lesz. Az optimális hatékonyság, a teljeskörű interoperabilitás, valamint a magasszintű közlekedésbiztonság érdekében az Alstom felszereli rájuk saját korszerű fedélzeti ERTMS-berendezését is.
A robusztus, moduláris platformra építő Traxx mozdonycsalád rugalmas kialakítást kínál, mely számos feladatkörre: egy országon belüli vagy nemzetközi személy- és teherszállításra is megfelelő. A típus váltakozó áramú (AC), egyenáramú (DC), valamint többáramnemű (MS) változatban is elérhető. A Traxxok nagyobb működési teljesítményt és megbízhatóságot garantálnak nagyobb energiahatékonyság mellett. Ráadásul két karbantartás között is hosszabb idő telhet el, így a rendelkezésre állás is magasabb.
A Traxx mozdonyok húsz országban közlekedhetnek. A 2000 óta eddig forgalomba állított több mint 2700 példány évente több összesen mint 300 millió kilométert tesz meg.
A franciaországi központú Alstom közel harminc éve van jelen Romániában, az ottani vasútvillamosítás, valamint a jelző- és biztosítóberendezések telepítése terén piacvezető. A vállalat építi ki például a Duna–Rajna vasúti folyosó romániai szakaszán, valamint Kolozsvár térségében a jelző- és biztosítóberendezési, valamint vasútvillamosítási megoldásokat. Az ország második metróhálózata, a kolozsvári metró létrehozásában is szerepet játszik: az azt létrehozó konzorcium tagja, Bukarestben pedig az első romániai kommunikációalapú vonatvezérlő rendszert (CBTC) építi ki. A társaság közel húsz éve felel a román főváros metrószerelvényeinek karbantartásáért; az érvényben lévő szerződés értelmében ezt a feladatot 2036-ig végezheti.
(Nyitóképünkön az Alstom – korábban Bombardier – egyik Traxx3-asa. Kép forrása: International Railway Journal)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!