Tizenegy tonna, tizenegy milliárdból, harminc kilométeren
Az európai uniós és magyarországi forrásokból finanszírozott beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft. volt. Az 55-ös számú másodrendű főút a dél-alföldi és a dél-dunántúli régiók egyik fontos közúti folyosója, amely az országhatárral közel párhuzamosan haladva köti össze Szegedet a Dél-Dunántúllal. A szakaszon három új csomópont létesült, korszerűsítettek három kanyarodósávos csomópontot és két vasúti kereszteződést, 11 milliárd forintból 30,5 kilométeren dolgoztak az út terhelhetősége így 11,5 tonnára nőtt.
A közlemény szerint a mórahalmi elkerülő út június végi forgalomba helyezésével, a Kelebia–Tataháza, majd a Tataháza–Baja és a Szeged–Mórahalom közötti korszerűsített szakaszok átadásával hetvennyolc kilométeren lehet biztonságosan, szélesebb burkolaton közlekedni az 55-ös számú főúton, a külterületi részeken huszonnyolc kilométer kerékpárutat is építettek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!