Tirol vasútja
Az éjszakai vonat Innsbruckig többször gépcserézett, és váltott irányt. Tirol tartomány fővárosába érve rettentő hideg volt, körülbelül 8-10 fok. Megjegyzendő, eközben Magyarországon elviselhetetlen hőség volt. A hajnali órákban meglátogattuk a leállított 1822-es sorozatú mozdonyokat, és a helyi – villamosított(!) – körfűtőházat.
A napi élelem beszerzése után az Olaszországba kilépő, majd Ausztriába visszalépő Lienzbe közlekedő Korridorzuggal az olasz határállomásig, Brennero/Brennerig utaztunk. A táj lenyűgöző látványt nyújtott, a hegyi patakok, havas hegycsúcsok tették nem mindennapivá a látványt.
Vonatunk átrobogott a vasútbarátok által kedvelt fotóshelyen, St. Jodokon. Brennero is egy igazi különleges állomás, áramnemváltás is történik az állomáson, valamint az Olaszországból belépő tehervonatok élén nagyon sok magánvasúti mozdonykülönlegességet láthatunk. Egy órás nézelődés és fotózás után utunkat ismét Innsbruckba, majd átszállás után egy DB-ÖBB EuroCityvel Kufsteinba folytattuk. A DB-ÖBB EuroCity vonatokat az osztrák és a német vasúttárság közösen üzemelteti, az FNM (Ferrovia Nord Milan) az olaszországi közlekedésért felel.
Kufstein egy átlagos méretű, személy és teherpályaudvarral, valamint egy kétállásos fűtőházzal rendelkező állomás a magyar történelemben szomorú szerepet játszott vár alatt. Hazánkban ezeknek a kis fűtőházaknak már rég leáldozott, a sógoréknál azonban minden ilyenben látható egy-egy pihenő Taurus, vagy magánvasúti gép. A gigantikus tehervonat Kufsteinfől a 115-ös ETCS feliratú Negróval az élén várt indulásra. Szerelvénye konténeres és zsebes kocsikból állt.
Fél órás várakozás után szintén az MRCE Dispolok állagában lévő 33-as fekete Taurus állt a szerelvény élére, majd Brennero felé együtt távoztak. Ekkor csapatunk egyInterCityvel Innsbruckig, majd gyors átszállás után Brennero/Brenner határállomásig követte. Néhány fotó elkészülte után Salzburg felé utaztunk tovább, ahol az éjszakát töltöttük.