Terelt terelt tehervonatok Dunaújvárosba
A szokásos nulla forgalomhoz képest rengeteg tehervonat jár a hétvégén a Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös) vasútvonalon. Mivel a Pusztaszabolcs–Dunaújváros szakaszon teljes kizárás mellett pályafenntartási munkákat végeznek, a dunaújvárosi szerelvények kerülőre kényszerülnek. A vonatok a 40a átépítés miatt már eleve kerülőúton járnak: Székesfehérváron át a 44-es vonalon kerülik el az építkezést. Mivel most Pusztaszabolcs sem játszik, a dunai szerelvények Börgöndnél nem Pusztaszabolcs felé, hanem Sárbogárdnak fordulnak. Egészen Rétszilasig lemennek, majd innen irányváltás után a 43-as vonalon folytatják útjukat Dunaújvárosba.
A 40a-vágányzár miatt most egyébként is kicsit nagyobb lett az élet a 45-ös vonalon: a répavonatok ezen a vonalon át érik el egyetlen cukorgyárunkat, a kaposvárit. Ehhez a forgalomhoz csatlakoztak az október 6-7.-i hétvégén még a dunaújvárosi tehervonatok is. A dunaföldvári bioetanol-gyárat kiszolgáló CER-es tartályvonatok is Dunaújvároson át járnak, így most ezek is Rétszilason és Mezőfalván át érték el az etanoltöltőt.
A 45-ös vonal forgalma egyébként a jónak tűnő fekvéséhez képest roppant szegényes, a személyvonatoknak a párhuzamos 63-as főút mellett nem terem semmi babér, tehervonatok pedig a pályaállapot és a dízelüzem csak nagy ritkán használják. Az elmúlt években a Lepsényben rakott cukorrépát hozták erre a Szabadbattyán–Börgönd–Sárbogárd irányon, ez volt nagyjából az összes kiszámítható forgalom. A február végén indult nagy terelésben lett néhány fix tehervonat, például a Ferencváros–Dombóvár viszonylatú gyorsteher vagy a Szabadegyházát kiszolgáló menetek. Mellettük pedig rendszeresen előfordulnak olyan irányvonatok, mint a Komárom–Magyarbóly, vagy –Baja viszonylatú menetek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!