Teljes a csapat

Kemsei Zoltán   ·   2011.09.21. 09:30
00

A hannoveri villamosok számozása a BSZKRT hagyományainak megfelelően 1500-zal kezdődik, és mivel az 1591 a legmagasabb számú, elvileg kilencvenkét kocsinak kéne lennie. Papíron meg is vannak, de az 1503-as egy kocsiszíni balesetet (egyes források szerint próbafutást) „nem élt túl”, szinte érkezése óta csak alkatrészbányaként számítanak rá.

A mellékutcából kiszűrődő napfény érdekes csíkozást ad az „újoncnak”<br>(a szerző felvétele)

Utoljára a kalandos utat bejárt, eredetileg 6021-es pályaszámú kocsi „kóstolta meg” a budapesti síneket 1585-re számozva. Hannoverből a villamos 2000 novemberében érkezett a hollandiai Houtenbe, ahol a helyi, ráhordó járaton közlekedett, amelyet ideiglenesen 750 volt üzemfeszültségre állítottak át. 2002 januárjában alakították át az eredeti 1500 voltos rendszernek megfelelően. Eladásukról (akkor Budapesten kívül Debrecen is felmerült, mint célállomás) 2004-ben döntöttek, végül 2010-ben futott be a kocsi a Fehér úti főműhelybe, természetesen tréleren. Az elektromos rendszer átalakítása miatt ez a kocsi állt legkésőbb, 2011 szeptemberének közepén forgalomba Budapesten.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.