Tehervonat járt a Liszt Ferenc reptéren
Újra tehervonat koptatta a reptéri iparvasút sínpárját: a Kárpát Vasút dízelmozdonya rakott tartályvonattal érkezett kedd éjjel Ferihegyre. A huszonegy tartálykocsiban Jet A-1 jelű sugárhajtómű-üzemanyag, azaz kerozin volt, ezzel töltik fel a reptéri tartaléktározókat. A kerozin legnagyobb része egyébként a Dunai Finomítóból, dedikált csővezetéken érkezik.
Ferihegyen a vasúti szállítást néhány éve tették újra lehetővé, hogy megnöveljék az ellátásbiztonságot, ne egy csővezetéktől függjenek. A beruházás 2014 tavaszára készült el, azóta főleg kampányszerűen érkeznek tartályvonatok lefejtésre, olykor hosszabb, akár éves kihagyásokkal. A reptéri iparvasutat 2016 nyarán használták ki a legjobban, ekkor a Dunai Finomító karbantartása miatti részleges leállása miatt a repülőtér teljes üzemanyag-igényét tehervonatokkal látták el.
A tartályvonatokat a kezdetek óta a Kárpát Vasút továbbítja Ferihegyen, járt már bent szinte az összes mozdonyuk: Bobó, Szergej, Nohab és most már a 648 004-es Ludmillájuk is.
A ferihegyi iparvágányon egy újabb fejlesztés is megindult 2017-ben az intermodális terminál építkezésével. A vágányok, a betonplacc és a térvilágítás 2018 februárjára elkészült, akkor egy próbavonatot is közlekedtetett a CRS magánvasút. Azóta viszont nem történt új fejlemény, a terminál leendő felhasználója, az Integrail Zrt. pedig közben csődbe ment. Az biztos, hogy rengeteg, többé-kevésbé észszerű korlátozással járna a terminál használata:
- a forgalmas 4-es út keresztezése a hosszú tehervonatokkal ideiglenesen nagyobb dugót is okozhat, ezért csak éjszaka lehetne kiszolgálás, mindössze napi egy pár vonattal;
- a konténereket egyenként kéne átvizsgálni a fokozott biztonsági kockázat miatt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!