Teherszállító 737-800-asok: itt az első vevő?
A GECAS teherszállító gépekkel foglalkozó Cargo Aircraft Group részlege az értesülések szerint húsz repülőgép átalakításáról tárgyal. Ha az üzlet sikerrel és persze szerződéskötéssel zárul, akkor a repülőgépeket 2016-ban építhetik át az Egyesült Államokban és Kínában, az Aeronautical Engineers átalakítást végző központjaiban. A 737-800SF változatú gépeket a megfelelő amerikai típusengedélyeztetés után az Egyesült Államok piacán helyezné el az Aeronautical Engineers, mint lízingelt teherszállító repülőgépeket. A cég szerint jelenleg a keskenytörzsű teherszállító gépek legjobbjának számít jelenleg a 737-800SF – igaz, vevőt eddig még nem sikerült felmutatniuk.
A Cargo Aircraft Groupnak nem ismeretlenek az átépített 737-esek: a korábbi, rövidebb törzsű 737-300 és a hosszabb 737-400 típusok cargováltozatát már megvásárolták és partnereiknek lízingszerződéssel értékesítették is.
A 737-800SF fedélzetére maximum 23 ezer 587 kilogrammnyi áru fér fel, tizenegy 223,5×317,5×203 centiméteres szabvány AAA konténerben vagy tizenegy palettán és egy kisebb AEP/AEH (223,5×134,6×161 centiméter) konténerben. A berakodást a gép oldalába épített 218,4×355,6 centiméteres hidraulikus raktérajtó segíti.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!