Szűz tűzoltó Zukot kapott a Közlekedési Múzeum

iho   ·   2013.09.27. 16:17
zuk00

Az 1975-ös gyártású tűzoltóautót a társaság létesítményi tűzoltósága üzemeltette annak 2003-as megszűnéséig. A jármű mindössze 4500 kilométert futott a közel négy évtized alatt, tűzoltásra egyetlen alkalommal sem kellett használni. Egy 800 liter/perc teljesítményű, kocsiból kivehető, kétütemű motor hajtotta szivattyúval szerelték fel, amelyet egy P 70-es személyautó motorjából alakították ki. Motorja 2120 köbcentiméteres, hetven lóerős teljesítményű, három fokozatú sebességváltóval, végsebessége kilencvenöt kilométer per óra. A járművet három fős személyzet működtette.

Orbán Péter, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója átadja a tűzoltóautót Krámli Mihálynak, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatójának. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Bombardier MÁV Kft.)

A tűzoltóautó, amely eredeti felszerelésével együtt érkezett a Közlekedési Múzeumba, a tervek szerint egy hónapig lesz látható az autótörténeti kiállításban, utána pedig a múzeum különböző programjaiban kap majd szerepet.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.